Kraamvisite

Ik vind de avonden ook niks. Drie weken na de bevalling kan ik het zef inmiddels wel weer aan, maar het is de combinatie met de huiluurtjes die maken dat ik het niet ontspannen vind.

Heb nu 2 avonden vrienden op bezoek gehad, en ik denk dat m'n collega's ook in de avond willen komen. Maar daarna stop ik er weer mee.

18.30 uur zou ik inderdaad aanhouden Melanie. En wat ik in het begin ook wel eens heb gevraagd aan mensen die om 17.00 uur wilden komen: of zij dan voor eten konden zorgen.

Je moet zeer zeker jezelf niet vergeten! Als jij het 's avonds niet wil, dan gebeurt het niet. Jij bent kraamvrouw, niemand anders dus die hebben dan maar pech. Dan komen ze maar op een zaterdag of een zondag, en als dat een lange wachttijd betekent dan is dat jammer voor ze.

Ikzelf ben 2 weken terug psychisch een beetje ingestort, onder andere doordat ik alle kraamvisite maar liet komen. Oktober begon toen net en heb toen gewoon iedereen laten weten dat ze eind van de maand pas weer kunnen bellen voor een afspraak omdat ik nu eerst een maand rust wil met mijn gezinnetje. Aan elkaar wennen en van elkaar genieten, daar heb je anders zo weinig tijd voor als de visite maar blijft komen en een klein baby'tje groeit al zo snel dus ik wil daar niets van missen. Er zijn berichten van onbegrip (die mensen hoeven van mij dus al helemaal niet meer te komen) en ook mensen die gewoon netjes eind oktober pas weer contact op zullen nemen. Ik denk maar zo; het is leuk al die interesse en cadeautjes... maar mijn kind is uiteindelijk geen pronkstuk dus als ze over een half jaar mijn kind pas zien omdat ik het niet eerder op kon brengen dan vind ik dat ook helemaal prima!

Terug
Bovenaan