Kraamweek

Ik heb ooit een topic geopend over het intakegesprek van het kraamcentrum ivm mijn vorige kraamverzorgendie die mijn kraamweek toen goed verziekt heeft. Nu had ik een hele lieve kraamverzorgster. 20 jaar nog maar, maar ze wist echt waar ze het over had en wist echt van aanpakken! Ik heb genoten van die week.
Wat ik wel zwaar vond, was het op gang komen van de borstvoeding, dat vraagt best nog heel veel! Ook kon ik mijn bed nog weinig af en mocht ik nog niet naar beneden, vanwegen bekkenproblemen. Maar al met al was het gewoon goed!

Ik heb mijn kraamweek gehad in het ziekenhuis, dus dat was dikke prut.
Had bij thuiskomst nog 1,5 dag en recht op 15 uren couveuze nazorg.
Had het met de kraamverzorgsters echt wel 8 dagen uitgehouden.
Ze heeft me in die hele korte tijd veel uitgelegd, mij verwent, mij naar bed gestuurd 's middags. Vriendlief aan het werk gezet. Ze heeft ons echt goed op weg geholpen.

Ik heb mijn kraamweek gehad in het ziekenhuis, dus dat was dikke prut.
Had bij thuiskomst nog 1,5 dag en recht op 15 uren couveuze nazorg.
Had het met de kraamverzorgsters echt wel 8 dagen uitgehouden.
Ze heeft me in die hele korte tijd veel uitgelegd, mij verwent, mij naar bed gestuurd 's middags. Vriendlief aan het werk gezet. Ze heeft ons echt goed op weg geholpen.

Ik heb mijn kraamweek in het ziekenhuis doorgebracht dit was wel jammer. Wel veel visite gehad maar niemand mocht Marit vasthouden jammer genoeg.
Ik heb nog wel 4 dagen kraamzorg gehad en had nog recht op 20 uur extra omdat ik verzekerd ben bij de de IZZ. Dit hebben we afgezegd omdat we al zoveel geleerd hadden in het ziekenhuis.
De kraamverzorgster en leerling waren heel aardig alleen deden ze niet heel veel.
Ik hoor altijd van die verhalen dat ze erg van het schoonmaken en strijken zijn maar dit viel bij ons reuze mee.
Ze heeft niets gestreken, niet gedweild.
Mijn vriend is nog steeds vrij van zijn werk dus die doet ook veel.
Ik heb wel genoten van mijn kraamweek alleen jammer dat die in het ziekenhuis was.

Hier ook een heerlijk kraamweek gehad. We hadden een super kraamverzorgster, ook iets ouder en wist van aanpakken. Ze wist superveel van de bv en heeft me heel goed geholpen. Ondanks dat ik dacht dat ik al wat ervaring had, heeft ze me toch weer veel nieuwe dingen geleerd. Ook heeft ze heel veel in ons huis gedaan, alle was schoon en gestreken in de kast, lekkere hapjes voor ons allemaal, benden en boven werd bijgehouden, helemaal goed dus.

Ik vond het echt jammer dat ze wegging, had het best nog een poosje volgehouden zo :) Wat ik vooral mis, en nu nog steeds is even de feedback 's morgens. Elke dag had ik wel weer nieuwe vragen, hoe pak ik dit aan? Gaat dit zo goed? Wat moeten we hiermee?
Ondanks dat het mijn tweede kindje is, merk ik dat ik toch weer vaak onzeker ben of ik wel de goede keuzes maak :S Onzekere miep dat ik ben...

Groetjes, Marijne

Ik ovnd het een ramp. niks geen rust met 2 dames die wel kwebbelen maar verder weinig doen en dat gedoe met die borsten...
BAH
(voor 240 euro had ik beter een lactatiekudige kunnen inschakelen en een schoonmaakster voor 1keer dan was er meer gedaan dan nu)

Ik heb mijn kraamweek ook in het zkh gehad,en ben daar gelijk doorgedraaid ,ik had m,n kind niet bij me die lag op de kinderafdeling,echt klote was dat!Ik heb d,r wel verzorgt verder maar voor de resr deden de verplegsters het,ik moet zeggen dat ze echt heel lief en goed waren,Bryana mocht de laatste 2 dagen van 8 tot 8 op m,n kaner liggen.
Thuis had ik al geen recht meer op kraamhulp ik lag er 9 dagen nee was geen leuke tijd.
groetjes

Hier een heel fijne week gehad. topkraamverzorgster. Martijn en Marco waren heel erg lief en Martijn is gek op zijn zusje.
Ikzelf had wel moeite alles los te laten en alleen aan mezelf en Marjolein te denken.
Maar heb er erg van genoten. Veel meer dan vorige keer en ben erg blij dat ik niet voor borstvoeding gekozen heb..Stuwing is rot maar ach, dat hoort erbij en mijn bekken was de eerste week brak, maar sinds ik iets meer ging lopen ging het per dag beter.

Terug
Bovenaan