kraamzorg en zorgverzekering

Hoi meiden,

hebben jullie ook zo'n ge-emmer met jullie zorgverzekering?
Ik ben verzekerd bij Menzis en heb daar de meest uitgebreide verzekering gekozen destijds.
Nu heeft Menzis een of andere rare regel dat je niet zelf mag kiezen bij welk kraamzorgbureau je de zorg wil regelen.
Dus ik kreeg keuze uit 5 bedrijven.
Bij het vorige bezoekje aan de verloskundige in december maakte de verloskundige meteen de opmerking dat er eigenlijk maar 1 bedrijf bij zat waar zij graag zaken mee deden.
Dus ben ik als de wiedeweerga dat gaan regelen en heb ik bij Menzis mijn voorkeur voor dat bedrijf doorgegeven.
Nu zijn we inmiddels een week of 4 verder en ik hoorde maar niks... Dus ik heb net even gebeld.... wat blijkt... ik sta niet in het systeem en omdat ik in juli uitgeteld ben heb ik ook nog kans dat het ook niet meer gaat lukken bij hen.
Het bedrijf waar ik zorg wil afnemen werkt met zorggarantie en vol is dus vol. Nu is juli natuurlijk vakantietijd en ... je snapt het al... ze zitten bijna vol!!!
Nou... ik werd ff een potje boos....
Meteen Menzis gebeld en hun zeggen dat het onderweg is... Tja... hoe lang al? Waarom hoor ik maar niks dan? enz. enz...
Ik heb ze bij Menzis op het hart gedrukt dat ze nu met spoed de zaken moeten gaan regelen, want anders kan ik dadelijk mijn zorg verkrijgen via een bureau waar mijn verloskundige dus niet graag mee samen werkt. Mooi balen dus!!!!!!

Als alles achter de rug is en onze baby er goed en wel is, weet ik wat ik als 1e ga doen... Een andere verzekering zoeken!!!
Hebben jullie daar ook zo'n problemen mee of ben ik echt de enige die zo met de verzekering overhoop ligt?
(heb ook al bijna al mijn medicijnen voor vruchtbaarheidsbehandelingen zelf moeten betalen, om een heel wazige reden...)

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

ZO, ik ben het ff kwijt.... Sorry voor mijn geklaag...
groetjes
mama Peet

Ik ben niet zo blij met je verhaal, want ik ben ook bij Menzis verzekerd.
20 December heb ik kraamzorg aangevraagd, maar tot nu toe heb ook ik nog niks gehoord.
Over de organisatie waar ik de zorg van af wil nemen werd niet moeilijk gedaan.

Ik ben benieuwd wanneer ik eindelijk bericht krijg dat alles geregeld is.

Ik zit bij Interpolis en die hebben het heel netjes afgehandeld. Dit is ook een natura verzekering, maar het bureau waar de vkpraktijk veel  mee samen werkt stond bij hun in de 'lijst' en het was zo geregeld. Ik kreeg de bevestigingsbrief 3 dagen na mijn telefoontje binnen. Ik ben tevreden :).

Hoi hoi,

Ik ben ook verzekerd bij Menzis en heb helemaal geen problemen gehad. Ik heb ze gebeld en ze vroegen bij welk kraambureau ik wilde. Zij hebben me daar aangemeld en ik kreeg vorige week keurig een bevestiging thuis dat ik ben ingeschreven.
Wat vervelend dat het bij jou zou moeilijk verloopt. Hopelijk komt alles gauw goed en kun je toch bij het kraambureau van jou keuze terecht.

Groetjes, Miranda

Miranda, hoeveel tijd zat er bij jou tussen het aanmelden en het moment dat je de bevestiging kreeg?

Bij mij zit er nu bijna een maand tussen en ik heb nog steeds niks ontvangen.

Hoi Mickey,

Volgens mij zat er ongeveer 6 weken tussen dat ik me heb aangemeld en dat ik bericht kreeg. (Maar dat is ook incl. feestdagen)
Als je het niet vertrouwd kun je het kraambureau bellen en vragen of je aanmelding is binnengekomen. Dat heb ik na 4 weken ook gedaan, even een extra check.
Succes ermee.

Groetjes, Miranda

Ik heb de kraamzorg op 20 december aangevraagd, dus ook net voor de feestdagen.
Het kan dus nog.
Maar omdat ik zo zachtjes aan richting de 20 weken ga blijf ik het wel even goed in de gaten houden.
Ik heb Menzis net een mail gestuurd met de vraag of mijn aanvraag nog in behandeling is.
Misschien dat ik daar nog een reactie op krijg.
Maar nu weet ik in ieder geval dat het ook nog 2 weken kan duren.
Het kraamzorg organisatie bellen is inderdaad ook nog een optie.
Volgende week maar eens proberen.

Zal je zien dat ik morgen de bevestiging krijg

Vandaag kreeg ik een reactie van Menzis op mijn vraag.
Mijn aanvraag is in behandeling, dus ik zal binnenkort de bevestiging wel krijgen.

Ik ben blij dat ik het toch even nagevraagd heb.
Dat geeft weer een stukje rust.

Terug
Bovenaan