kraamzorg nieuwe "stijl"

Hoi, ik wou even reageren op het feit dat de man wel wat taken kan doen. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en nu zullen ze er in de eerste weken er wel rekening mee houden hoop ik, maar hij zal er toch weer vroeg uit moeten. Dus als hij dan 's avonds om 18.00 uur thuis komt wil hij wel graag eten. als je er immers snachts om 3 of 4 uur uit bent gegaan!? dus in die gevallen vind ik dat er wel rekening mee gehouden moet worden. Gelukkig zeggen mijn ouders nu al dat ze hoe dan ook klaar staan in het begin voor het eten koken en als er visite komt.

groetjes renate

hoi hoi

Nou ik wil ook even reageren....ik snap best dat de kraamhulp niet het hele huis hoeft te poetsen en te boenen....Ik bedoel de meeste vrouwen hebben zo rond de uitgerekende datum toch de groote schoonmaak al gedaan ???!!
Ik vind het ook echt belangrijk dat de kraamhulp er is voor moeder en kind ik vind het alleen erg jammer dat de vader hier weer word vergeten.

Ik vind het aan de ene kant ook wel te accepteren dat de  familie ofzo de zorg voor de andere kinderen en het huishouden over moeten nemen....maar ik kan er nu al van balen dat ik dus de kraamperiode  de hele dag mensen over de vloer heb...
Daar gaat het intieme van  de kraamtijd !!!

Maar ik snap wel waarom de kraambureau's zo duidelijk aangegeven hebben dat ze dit niet meer willen doen.....want als ik mij de verhalen van mijn vorige kraamhulp nog goed kan herinneren dan zijn er ook genoeg mensen die er gewoon misbruik van maken .....

Maar ik blijf er wel bij dat als alles goed gaat met mij en de baby en de kraamhulp zit  maar een beetje uit haar neus te eten .....dan kan ze beter gaan want  hier  ga ik  ook niet voor betalen ..

groetjes marjan  

hier nog even een kleine reactie van mij

Ik vind eigenlijk dat als de kraambureau's dit letterlijk gaan doorvoeren...dan moet er ook maar wat gedaan worden aan het kraamverlof voor de mannen ....i.p.v. 2 dagen vrij..zouden zij dan ook recht moeten hebben op min. een week verlof....

groetjes marjan

Ik ben 28 april bevallen en de regels gelden per 1 januari. Ik oet zeggen ik vond het heel hectisch met de kraamzorg gaan. Mijn vriend had vrijaf genomen om de mantelzorg op zich te nemen. Maar uiteindelijk liepen hij en de kraamhulp elkaar vreselijk in de weg! Ik had uiteindelijk 44 uur over na de bevalling in het ziekenhuis ik kreeg een paar uur extra vanwege een medische indicatie, maar het was echt aanpoten voor de kraamhulp om alles binnen de 5 uur per dag voor elkaar te krijgen. Ik heb smiddags misschien 3 keer kunnen rusten voor de rest was ik bezig met borstvoeding geven en zoveel mogelijk te leren.
De laatste 2 dagen heeft mijn vriend zijn werk maar weer opgepakt want het werkt dus echt niet als er 2 mensen bezig zijn alles dubbel te doe. Hij had smiddags gestofzugd doet zij het de volgende ochtend weer enhij weer smiddags, omdat hij dacht dat ze dat niet deed! Want mijn kraamhulp deed dus werkelijk wel alles alleen dan gepropt in veel te weinig uren! Mijn advies vraag aar wat ze doet en ga niet uit van het intakegesprek.

groetjes,
Wietske

nog een   korte ps. Ik denk niet dat er en probleem is dat we geen hulp willen van schoonouders, ouders, broers zussen of manlief, maar dat we de hulp vaak gewoonweg niet kunnen krijgen. Al deze mensen werken bij mij in de familie 40 uur per week... Dat betekent dat zij vrij moeten nemen, terwijl we in Nederland het prachtige systeem van kraamzorg kennen.
Ik vind het juist een voorbeeld van gierigheid van verzekeraars die zich maar weer verrijken ten koste van ons. Want het gaat die verzekeraars om geld en niet om ons de naastenliefde bij te brengen...
Het zijn immers niet de kraambureaus die deze regeling hebben bedacht maar het verzekeringswezen en een staatssecretaris die nog nooit vanuit een sociaal en solidair oogpunt ergens naar hebben gekeken, anders was het vaderschapverlof ook wel uitgebreid.

groetjes,
Wietske

Nou nou, wat een discussie. Ik weet niet hoe het in jullie huis gaat, maar als mijn huis netjes is voor ik beval, heeft het hooguit een halfuurtje per dag nodig om bij te houden. Het lijkt wel of sommigen ervanuit gaan dat er na de bevalling een heuze "bevallingsschoonmaak" (soort voorjaarsschoonmaak, maar dan anders, denk ik) op touw gezet moet worden.
Ik wil niemand veroordelen hoor, ieder regelt het maar zoals ie zelf denkt dat goed is, (zoals eerder gezegd: er zijn uitzonderingen) maar ik zie het allemaal niet zo zwart in hoor. 't Komt heus wel goed.
Misschien een paar tips voor een ieder die zich wel zorgen maakt:
- Zorg dat je huis netjes is (en blijft) voor de bevalling (laat de kids daar ook aan meehelpen, dan beseffen ze alvast dat ze mamma niet alles alleen kan)
- Kook voor de bevalling alvast af en toe voor 2x tegelijk en vries een deel in (kan manlief na het  werk zo de magnetron bedienen)
- Maak je alleen druk om de dingen die echt belangrijk zijn (drie keer stofzuigen in twee dagen???? Zelfs per ongeluk komt dat bij mij niet voor, ik stofzuig alleen als ik kan zien dat het nodig is)
- Don't worry, be happy: Is beter voor iedereen!!!!
Succes allemaal! Liefs Phira

Terug
Bovenaan