kraamzorg noodzakelijk?

Bij mijn ouders was het vroeger even pech alle kraamzorgenden waren uitbesteed. Mijn vader heeft toen twee weken vrijgenomen. Dat is ook gegaan.

Voordeel van kraamzorg is dat ze weten waar ze bij jou en de baby op moeten controleren. Dat is toch wel plezierig. Tevens krijg je nuttige tips over hoe voeden/verschonen ed.

De basis kraamzorg (2u per dag) lijkt me een optie voor je. Dan zijn de kosten niet zo gek hoog en kunnen je ouders helpen met het huishouden.

de basis kraamzorg is zeker genoeg. dat had ik ook bij de 3e. als er maar iemand de hele dag thuis is voor als er wat gebeurd en zodat je goed kan rusten. overleg met je verloskundige, want volgens mij komt ze niet elke dag controleren.

Hallo!
misschien al moeder geworden, maar wil toch nog wat kwijt,
vind dat je echt moet kijken of jij zelf (en je man) het prettig vind als er iemand in de buurt is om jullie te helpen. Achteraf vonden wij het onnodig, krijg eerst volledige kraamhulp aangeboden, maar hebben dat na de eerste dag gehalveerd (vonden het zielig voor dat meisje, ze kreeg anders ook niet betaald) Wij vonden het eigenlijk een beetje overbodig, en een uurtje per dag had echt genoeg geweest, want familie om je heen vonden wij prettiger.
In ieder geval blijft het jullie keuze, en niet van de verloskundige, wat in nederland erg opgedrongen wordt

Terug
Bovenaan