kraamzorg op bezoek

heb vanmorge de kraamzorg al op bezoek gehad.
wat papier werk doorgenomen en tja helaas voor die mevrouw ik kon nog niks laten zien, omdat we ons koophuis nog in moeten( hoop binnen 2 weken)
was ze gelukkig ook weer gauw weg.

hebben jullie al bezoek gehad?

groetjes sandra

Hoi,

Bij ons is de kraamzorg 7 april langsgeweest. Bij ons moesten de gesprekken voor eind mei zijn in verband met leerlingen.

Ze vroegen aan ons of wij het een probleem vonden als er een stagaire bij loopt.

Groeten,

Chantal

Ik heb afgelopen donderdag de intake van de kraamzorg gehad.
We hebben wat papierwerk doorgenomen en ze heeft me verteld wat ik in huis moet hebben voor een thuisbevalling.
Naar het kamertje heeft ze niet gevraagd, maar volgens mij "keuren" ze tegenwoordig ook niet meer.

Omdat ik natuurlijk in de zomerperiode ga bevallen komt er geen stagaire, maar het kan wel zo zijn dat er en "nieuwe" kraamverzorgende bij de bevalling is.
Deze werkt dan al een tijdje voor het kraamcentrum, maar mag nog niet alleen een bevalling doen.
Haar begeleider zal er dan ook bij zijn.

Als ik het goed begrepen heb moet een nieuwe kraamverzorgende een bepaald aantal bevallingen gezien hebben, voordat ze alleen op pad mogen.

Ik heb afgelopen woensdag een telefonische intakegesprek gehad. Ik had verwacht dat ze wel langs wilden komen om ook het kamertje enzo te bekijken, maar ze hebben het gewoon telefonisch gedaan. Ik kreeg een hele vragenlijst die ik moest beantwoorden en er zijn een paar dingen uitgelegd. Binnen 15 minuten was het klaar.
Ergens had ik wel liever gehad dat ze langs waren gekomen, nu is het allemaal erg kort en moest ik ter plekke even snel nadenken of ik niet nog vragen had voor het gesprek was afgelopen. Als ze bij je thuis komen is het net even wat persoonlijker en kun je je er denk wat beter op voorbereiden. Maar ja, als hun het zo voldoende vinden, vind ik het prima.

Groetjes, Miranda

Hoi hoi,

Bij mij zijn ze ook afgelopen donderdag geweest. Ik vond het wel heel leuk dat ze langskwam, omdat ik het ook een deadline vond waarop ik allerlei spulletjes aangeschaft wilde hebben. En dat is wel gelukt. Ik heb zelf gevraagd, na het invullen van het papierwerk, of ze het kamertje wilde zien. Ze vond dat leuk, niet om te keuren, maar gewoon om te zien. En ze was gelukkig enthousiast over de originele wieg waar mijn vriend nog in gelegen heeft en de commode waar ik nog op gelegen heb als baby. Ik moest alleen nog een schoon en nieuw emmertje kopen waarmee ze straks het badje op de babykamer met water kunnen vullen. Die heb ik inmiddels ook. Wat ik verder niet wist, is dat we toch het bed moeten verhogen ondanks dat ik poliklinisch ga bevallen. Allemaal ARBO wetgeving, he? Verder zijn we goedgekeurd, ha ha. Ik vond het ook leuk omdat alles nu weer een stuk concreter en dichterbij is gekomen.

Groetjes,
Monika

Ook ik heb een telefonisch afspraak met de kraamzorg gehad. Dit doen ze als je een tweede of meerdere kind krijgt. Wel heeft ze heel erg benadrukt dat het heel druk kan zijn in de periode juni-juli-augustus, dus dat we moeten rekenen op minder uur kraamhulp dan waar we recht op hebben. Dit vinden wij wel heel vervelend.

Hebben jullie dit ook te horen gekregen? (het is zelfs nog bevestigt in een persoonlijke brief van de week)

Groetjes, Trudy

17 juni komen ze bij ons langs.. dan ben ik 34 weken zwanger van ons klein aapje.. Ben benieuwd eigenlijk wat ze komen doen?
kan iemand mij dat vertellen.. Is het gewoon een gesprekje ofzo?

Groetjes Debby

Heb vandaag ook mijn intake gesprek gehad. Wij moeten ook rekening houden met minimaal 4 uur per dag, baal hier ook nogal van odmat wij natuurlijk evenveel ziektenkostenpremie betalen als ieder ander maar omdat we toevallig in de zomer zijn uitgerekend dus minder uren krijgen. Ik moet van de VK rekening houden met een keizersnee en heb een uk van 1,5 rondlopen dan heb ik de zorg hard nodig natuurlijk. Nou, ja we zullen wel zien. Moet er maar vast rekening mee houden dat ik de hele zomer mijn schoonmoeder over de vloer heb. Lief mens maar we passen niet zo bij elkaar dus dat zal nog een hele toer worden voor me ben ik bang.

Terug
Bovenaan