kraamzorg op bezoek

Ik dacht ook dat ze bij een eerste zwangerschap langskwamen en bij een tweede of derde zwangerschap het telefonisch doen. Maar ik ben zwanger van de eerste en toch heb ik een telefonische intake gehad. Wel wat vreemd vind ik.

Groetjes, Miranda

Als het goed is krijg ik een telefonisch intake gesprek. Dit zou in de 6ebegin 7e maand moeten zijn. Ik heb nog niemand gehoord. Ik wacht wel af. Het schijnt dat het bij ons in de gemeente/dorp in augustus heeeeeeeeel erg druk gaat worden. Van juli (onze maand) weet ik het niet precies.

Ik kan aan bepaalde eisen voor de kraamzorg niet voldoen, zoals bed omhoog. Vorige keer ook geen probleem geweest, alleen wordt je bed niet verschoond. En ik beval, als ik het haal, toch in het zkh.

Ik werd vandaag gebeld of ik donderdag tijd heb voor een intakegesprek. Telefonisch. Ze zijn namelijk genoodzaakt dat telefonisch te doen omdat het ook bij ons zo erg druk is!
Ik hoop niet dat ze gaat vertellen dat we dan ook minder uren krijgen, maar zo te horen is er dus best een aardige kans dat dat wel gebeurt!
 Ben wel benieuwd wat ze allemaal gaan vragen!

Groetjes,
Mirjam

@Trudy, dat hebben ze bij mij ook al een beetje aangegeven, dat het moeilijk plannen is en dat het kan zijn dat de kraamhulp dan twee gezinnen op een dag gaat doen en dus minder uren per gezin.

@Debby, het was in eerste instantie vooral een administratief gebeuren, allerlei formulieren invullen, verzekeringsgegevens checken (dat moest ik klaar hebben liggen) met de polisvoorwaarden etc., kennismaken en uitleg van hun kant wat ik kan verwachten van de kraamhulp, ook aan huishoudelijke dingen waar ze mee zal helpen. Ze vroeg ook of ik in het ziekenhuis zal bevallen, welke verloskundige etc. En dat we ondanks dat ik in het ziekenhuis zal bevallen, toch het bed moet verhogen. Wij hebben geen gewone poten onder het bed, dus gaan we het op kratjes zetten, ha ha. En ze heeft nog wat andere ARBO voorwaarden verteld, dus dat het wassen in het badje straks voornamelijk op de babykamer gebeurt en dat er daarom een stop in het badje moet zitten zodat ze niet met het badje hoeven te slepen om het leeg te laten lopen. We moesten nog wel een schoon emmertje kopen om het badje ook mee te vullen. Dat is inmiddels gebeurd :). Het kamertje zelf bekijken was eigenlijk een formaliteit, gewoon omdat ze het leuk vond om te kijken. Ben benieuwd of er bij jou nog andere dingen aan de orde komen. Succes in ieder geval.

Monika

Bij mij zijn ze ook langsgeweest, vond het wel gezellig, maar om nou te zeggen heel nuttig.... Had net zo goed telefonisch gekund. En ik heb deze week een brief gekregen dat we inderdaag waarschijnlijk maar 3 tot 4 uur hulp per dag krijgen. Wel weinig hoor!

Hoi meiden,

Ook ik heb deze week een telefonische intake gehad omdat ik zwanger van de 2e ben en ik was en ben nog steeds goed pissed op dat mens! Ik kreeg ook te horen dat er waarschijnlijk minder zorg gegeven kan worden i.v.m. vakantiedrukte, ik heb tegen die vrouw gezegd dat ik het onacceptabel vind, kan ik er wat aan doen dat mijn kind in de zomervakantie geboren wordt? We betalen veel te veel premie voor zorg en moet je kijken wat tegen die prijs aan zorg  geboden wordt.....niks!!!! Ik heb recht op meer kraamzorg i.v.m. de PND die ik bij mijn eerste heb gehad en ik sta nu zo verschrikkelijk op mijn strepen dat ze  geen makkelijke aan me zullen  krijgen en ik zal die uren krijgen! Dat is het voordeel van een 2e kind ik weet nu veel beter wat ik absoluut niet wil en wat ik  absoluut wel wil ik bijt meer van me af als ik het ergens niet mee eens ben. De  geboorte van mijn eerste kind was zwaar en ik heb het  verschrikkelijk moeilijk gehad die eerste periode mede dankzij veel te weinig begeleiding  en dat wil ik niet weer mee maken want het verziekte mijn hele kraamtijd en de maanden daarna! Misschien ben ik wel te fel momenteel mede dankzij de hormonen maar soms moet je dingen echt afdwingen anders komt het gewoon niet goed. Ik hoop  wel dat we allemaal een leuke en vooral rustige kraamtijd mogen hebben zodat we kunnen genieten van onze ukkies ondanks de  drukte binnen de kraamzorg!

Suc6 met de laatste loodjes allemaal!

Puk  

Dag meiden,

Ook wij hebben een brief gekregen dat er waarschijnlijk door de drukte minder uren kraamzorg inzitten. Wel zouden we kunnen aangeven om voor de andere uren huishoudelijke hulp te krijgen. Of ik daar op zit te wachten weet ik ook nog niet, weer een vreemde in je huis. Morgen heb ik een telefonische intake en dan zal er wel meer uitgelegd worden.
Waar ik wel van baal, en dus ook nog even goed ga uitzoeken, is dat ik mijn verzekering erop aangepast heb (hogere premie) en dat ik daar dus nu geen aanspraak op kan doen. Heeft iemand van jullie al contact gehad met zijn zorgverzekering?

Ik ben erg benieuwd naar het gesprek van morgen.

Gr Froukje

hoi dames

vorige week stond er een groot stuk in de plaatselijke krant over de kraamzorg uren in de zomerperiode.
overal zijn ze aan het plannen en nog komen ze tekort. maar..... mijn kraamzorg niet die heeft alles tot nu toe nog volledig in kunnen plannen dus gewoon 45 uurtje hulp met evt. meeruren opnamen. wel is het druk en kan er wat geschoven worden met de uren maar in princiepe moet ik de volle uren krijgen.
ben benieuwd want als ik 14 juli zoals uitgerekent beval is het de week daarna bouwvak. dus dan is manlief lekker 4 weekjes thuis. wel lekker idee mannetje dan ook thuis. plus de verlofdagen die hij als papa zijnde dan nog krijgt.
volgende week nog verhuizen en ook dan zijn wij er klaar voor.

groetjes sandra

Terug
Bovenaan