@Trudy, dat hebben ze bij mij ook al een beetje aangegeven, dat het moeilijk plannen is en dat het kan zijn dat de kraamhulp dan twee gezinnen op een dag gaat doen en dus minder uren per gezin.
@Debby, het was in eerste instantie vooral een administratief gebeuren, allerlei formulieren invullen, verzekeringsgegevens checken (dat moest ik klaar hebben liggen) met de polisvoorwaarden etc., kennismaken en uitleg van hun kant wat ik kan verwachten van de kraamhulp, ook aan huishoudelijke dingen waar ze mee zal helpen. Ze vroeg ook of ik in het ziekenhuis zal bevallen, welke verloskundige etc. En dat we ondanks dat ik in het ziekenhuis zal bevallen, toch het bed moet verhogen. Wij hebben geen gewone poten onder het bed, dus gaan we het op kratjes zetten, ha ha. En ze heeft nog wat andere ARBO voorwaarden verteld, dus dat het wassen in het badje straks voornamelijk op de babykamer gebeurt en dat er daarom een stop in het badje moet zitten zodat ze niet met het badje hoeven te slepen om het leeg te laten lopen. We moesten nog wel een schoon emmertje kopen om het badje ook mee te vullen. Dat is inmiddels gebeurd 🙂. Het kamertje zelf bekijken was eigenlijk een formaliteit, gewoon omdat ze het leuk vond om te kijken. Ben benieuwd of er bij jou nog andere dingen aan de orde komen. Succes in ieder geval.
Monika