Kraamzorg uren zelf bepalen?!

Natuurlijk weet ik dat kraamzorg voor vele dingen is,
Maar als ik er gestresst van word dan heeft niemand daar natuurlijk iets aan.
Kraamzorg voor het huishouden heb ik niet nodig, daar heb ik een partner voor die is vrij en thuis is die mij kan ondersteunen. Natuurlijk heb ik kraamzorg nodig voor mij en de baby, dat snap ik en heb ook wat info gezocht en gezien dat minimum is van 24 uur, dus dat komt op 3 uur per dag als het gaat zoals het "normaal"zou moeten verlopen! Dan denk ik ook dat ik daar gewoon voldoende aan zal hebben. Mochten er complicaties zijn of ik zal toch een keizersnede moeten dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik wil dit dan ook gewoon bespreken bij de intake van kraamzorg. Persoonlijk vind ik het ook zonde van de eigenbeidrage dat ik dan dus volledige kraamzorg krijg dus 2,5 uur meer per dag om het huishouden te doen, wat mijn partner kan en zal doen omdat hij thuis is. Ik weet dat kraamzorg altijd ontzettend druk is, dus dat ze die uren dan misschien beter bij iemand anders kunnen gebruiken.
Ik moet het intake gesprek nog aangaan, dus misschien denk ik er dan anders over na het gesprek!

Natuurlijk moet je er niet gestresst van worden, maar je merkt ook gauw genoeg hoe je je voelt en ook hoe de klik is met zo’n dame. Dat maakt ook nog weer verschil. Bij ons was mijn ex ook best veel weg; een dorp verderop, kindje aangeven, taart halen, geboorte kaartjes halen van de drukkerij, etc. Je bent zo maar een paar uur verder. Zo was t bij ons, dan wel fijn dat kraamzorg ondertussen er is om te helpen met aanleggen. Maar elke situatie is weer anders. Tegenwoordig kunnen geboortekaartjes online geregeld worden. 

Ik zag er ook tegenop: iemand die zo in je kast loopt te snuffelen... maar achteraf ben ik haar zo dankbaar!!!

met 30 hechtingen was ze echt een zegen! Mijn mam haalde snacht de kleine uit bed, verschoonde en gaf haar aan mij. De kraamverzorgster vond dat hij overdag mocht uitrusten want hij had nachtdienst en ik kon niets.
soctends kregen we ontbeit op bed met vers fruit. Daarna ging ze onze dochter wegen en nakijken en daarna kwam ze mij helpen met douche en wonden nakijken. Daarna deed ze het hele huis schoonmaken.
mijn man deed de honden en de boodschappen en zij zorgtekort voor de was (ze moet elke dag je bed verschonen voor je wond, maakte lunch en avond eten. Na 3 dagen kwam ze korter en de laatste 2 dagen maar 3 uurtjes: wat heb ik gejankt toen ze wegging xD
ik zou het eerst aankijken hoe je bevalling gaat :) maar ik zeg je: het is geweldig!

Ps mijn man had ook het idee om het huishouden te doem, maar de eerst nacht bevallen en de 2 de nacht elk uur aanleggen, sloopt ook hem ;) hij heeft zijn krachten gespaard en het overgenomen toen de kraamzorg weg was en lekker de eerste week genoten :)

Terug
Bovenaan