Kraamzorg verplicht?

hoi

Kraamzorg is niet verplicht. Dat weet ik omdat mijn buurvrouw halverwege vorig jaar bevallen is van haar zesde kind. Zij heeft ook geen kraamzorg gehad. Dit omdat ze inmiddels wel wisten wat en hoe je het moest doen. Hopenlijk heb je hier wat aan.

Hoi,
Ik herken je verhaal.

Wij hadden 2 dagen kraamzorg, en ik kon er niet tegen!!!

Ik heb na de 2de dag gebeld met de instantie waar de kraamzorg hier onder valt.
Ze deden NOGAL moeilijk, maar ik bleef bij mijn standpunt.  
Ze wilden met mijn verloskundige spreken, of het wel verantwoord is (?!?!?) om ons nu al ons gangetje te laten gaan. Mijn verloskundige wilde wel dat het kindje na gekeken werd, maar hulp vond ze niet dat we nodig hadden... ookal was het ons eerste kindje.

Ik heb het zo afgesproken met onze kraamzorg hier in de regio (na veel discussie), dat zij een half uurtje per dag langs zou komen. Om Tom te wegen, en na te kijken, om mij na te kijken, temperaturen, voelen of de baarmoeder al weer terug op z'n plek is, bloeddruk e.d.

En zo is het toch nog 'goed gekomen' :)

NENS

Ik kreeg ook de kriebeld bij het idee dat een vreemde in mijn huis kwam en hier ging helpen hoor!
Maar, ik had het echt niet willen missen!! ik had dan wel een super kraamhulp (ook heel leuk om gewoon eens even mee te praten ) en ik vond het echt raar toen ze weer moest gaan.
Ik vond het ook wel fijn om elke morgen even je verhaal kwijt te kunnen over de vorige avond/nacht. En natuurlijk dat je huis een beetje netjes gehouden word en ik werd ook nog verwend met fruitsalades en gebakken eitjes! Hahaha is normaal ECHT niets voor mij hoor, om me zo te laten verwennen! Maar zij had zoiets van: Zitten blijven, IK maak koffie en smeer je brood etc etc
En dat had ik toen net nodig!

Terug
Bovenaan