kraamzorg

Hoi,

Kraamzorg en chreche als eerste regelen heel onnatuurlijk omdat niemand er wat vanaf weet vaak en dan moet je naar een wildvreemde. Zal best liggen aan waar je woont maar hier moet je er vroeg bij zijn.

Trouwens wel eerst je verzekering bellen om te horen hoe en wat. Bij mij was het goedkoper om het door de verzekering te laten regelen (of het goed is is afwachten)
 
Hai!
Het hangt er helemaal vanaf of je particulier of ziekenfonds verzekerd bent en natuurlijk waar je bent en hoeveel (beschikbare) voorzieningen er in de buurt zijn. Ik heb zelf tot twaalf weken gewacht, aangezien mijn vorige zwangerschap in een miskraam eindigde en ik er helemaal zeker van wilde zijn dat het dit keer geen overbodig werk was. Het ging bij mij niet alleen om beschikbaarheid van kraamzorg (ik woon in AMsterdam), maar de meeste verzekeringen stellen ook een limiet aan wanneer je het aanvraagt. Bij mijn verzekering is dat uiterlijk 5 maanden voor de uitgerekende datum. Als ik later zou zijn, zou er niets meer vergoed worden. Kijk voor de zekerheid dus ook even je polis na!
Trouwens, mijn verzekering heeft het zelf helemaal geregeld, ik hoefde alleen mijn voorkeuren maar op te geven, scheelt wel een hoop gebel en geregel!

Succes met de kraamzorg en vooral met je zwangerschap!
 
Ik heb rond een week of 10 de verzekering (CZ) gebeld, want had gehoord dat je het niet vroeg genoeg geregeld kunt hebben.
Zij hebben mijn gegevens doorgegeven aan de thuiszorg, en daarvan heb ik inschrijvingsformulieren thuisgekregen.

Ze weten het het liefst zo snel mogelijk volgens mij, liefst voor de 12 weken, maar daar is ook per regio wel verschil in. In sommige regio's schijnen tekorten te zijn en dan kun je als je aan de late kant bent buiten de boot vallen.

Ik denk dat je beter te vroeg dan te laat kunt bellen, dus wat let je?

N.
 
Terug
Bovenaan