kraamzorg

wie heeft er nog meer een brief gehad van de kraamzorg
dat er een tekort is aan kraamverzorgsters vooral in de zomermaanden
en nu worden de uren terug gehaald van 49 uur die ik eerst zou krijgen naar 24 uur
ik baal hier ontzettend van want dit betekend dat ik maar 3 uurtjes per dag krijg
terwijl ik nog 2 kids heb rondlopen en een man met een druk igen bedrijf en geen familie of vrienden in de buurt heb wonen die bij kunnen springen
komt er dus op neer dat ik veel zelf moet gaan doen
weet iemand   mischien een oplossing is er geen particulier bureau die je in kunt schakelen
dat is mischien ook alweer te laat aangezien ik nog maar 7 weken hoef
vin dit zo belachelijk

Ik ook een brief gehad van de kraamzorg...

Maar die is niet zo drastich als die van jou...
In de mijne staat dat er een mogelijkheid is dat ik inplaats van 8 dgn 7dgn kraamzorg krijg...
Maar dat is in het geval dat ik 8 uur per dag kraamzorg wil...
En ik ben precies op de vrijdag voor de bouwvak uitgerekend wat betekend dat mijn vriend 3 wkn thuis is...
Ook komt mijn moeder 10 dgn bij mij kramen...
Dus ik wil maar de 3 uurs zorg omdat er anders te veel mensen het zelfde moeten gaan doen...

Maar kan je niet overleggen met de kraamzorg dat dit gewoon echt te weinig is...
En dat je hun positie ook wel snapt maar dat het gewoon niet anders kan...
Misschien kunnen ze de eerste 4 dgn ofzo wel 8 uur komen en daarna 3 uur dan heb je de eerste dagen wel beetje rust...

Gr Annelies

ja probeeer ze al te bellen maar ze nemen niet op handig haha
gaer gewoon rpoberen uit te komen en anders neem ik tijdelijk een hulp voor het huishouden kost me alleen geld maar dat is dan niet anders
ga ook even met me vk overleggen wat die er van vind
bedankt voor de reactie

He meiden,

Ben van het augustus forum en ik vrees dat dit ook voor mij gaat gelden.
ik ga proberen (tja, of het gaat lukken.................) een gedeelte van mijn premie terug te krijgen en daar particuliere hulp van te gaan organiseren.
Lukt dat, is het mooi meegenomen, maar wil in ieder geval mijn geld terug..............een gedeelte althans, en vrees dat ik niet zomaar genoegen ga nemen met 100 euro.........ben behoorlijk pissig hierover namelijk! Ik betaal, net als iedereen, namelijk al jaren een torenhoge premie om alles maar goed geregeld te hebben en dan dit.............tja, en minder leveren is wat mij betreft minder betalen...........

Misschien kan je dit proberen op te nemen met je verzekeraar? Ik zou het in iedergeval niet zo over je kant laten gaan...............

Groetjes Rimke

Ik heb ook zo'n brief gehad dat het maar 3 uur per dag wordt. Ben begin juli uitgerekend, dus hoop dat de baby zo wijs is er eerder dan de 40 weken uit te komen. Want als ik in juni beval krijg ik 49 uur over 7 dagen en als ik   juli beval krijg ik slecht 3 uur per dag voor 7 dagen, dat is maar 21 uur. Wel heeft het kraambureau aangegeven dat ze gaan kijken of ze huishoudelijke hulp kunnen aanbieden, maar die moet je dan wel zelf bekostigen. Door gezondheidsredenen van ouders is er geen mantelzorg van die kant, en manlief en vrienden moeten werken. Heb er hier ook nog een rondlopen van anderhalf, dus ben redelijk slecht af. Manlief gaat proberen om zich zoveel mogelijk vrij te maken of thuis te werken, maar of dat lukt is sterk afhankelijk van het type werk. Bij de vorige ben ik geknipt en was ik helaas niet heel snel weer op de been, duurde bijna 3 weken voor ik weer een beetje kon zitten.
Ik ga in ieder geval contact opnemen met mijn zorgverzekeraar.... en hoop er ondertussen maar het beste van, komt vast allemaal goed.........hoop ik

Hoi meiden,

Ik heb net zo'n brief gekregen, inderdaad balen hoor.
Vorige keer kreeg ik geen kraamzorg, omdat m'n dochter 16 dagen in het ziekenhuis had gelegen wegens vroeggeboorte. Volgens m'n toenmalige verzekeraar had ik geen recht op verlate kraamzorg. Destijds heb ik zelf een ochtend kraamzorg betaald en nu dit weer. Het zit niet mee.

Ik ga m'n zorgverzekeraar ook bellen, maar denk dat ik er niet veel mee opschiet.
Laten jullie ook even weten als je je zorgverzekeraar gesproken hebt en wat die ervan zeggen. Ik zit trouwens bij Avero Achmea.

Groetjes,
Angel

Een vriendin van mij is vrijdag bevallen en kon pas zondagmiddag kraamhulp krijgen (voor slechts 3 uur). Er was niemand beschikbaar. Nou, daar zit je dan, met je pasgeboren babietje, zelf aan het bijkomen van de bevalling en je moet het de eerste dagen maar uitzoeken. Ze baalde ontzettend. Ze had geen brief gehad, zoals jullie die hadden gehad. Ik heb ook geen brief gehad, ik ben half juli uitgerekend. Hoop dat er wel hulp beschikbaar is, zal niet weten wat ik anders moet doen. Of zal je moederinstinct je dan vanzelf de goede dingen influisteren?

tjemig zeg! dat is toch wel balen hoor...
maar inderdaad zou ik ook proberen om geld terug te krijgen voor het niet ontvangen van zorg, waar je je toch scheel voor betaald... hoewel je daar in deze periode natuurlijk niet op zit te wachten...

gelukkig hebben ze er in onze regio geen last van (oosten des lands, Naviva) en krijg ik in ieder geval 49 uur kraamzorg, afhankelijk van de bevalling uiteraard.

STERKTE voor degenen die minder uren krijgen door dit soort fijne tekorten..

Terug
Bovenaan