kraamzorg

Ik heb afgelopen week contact gezocht met het kraambureau en met Menzis (mijn verzekering)
Het kraambureau zegt weinig te kunnen betekenen... Het is helaas niet anders....
Menzis heeft meerdere verzoeken gekregen en bekijkt nu intern of er oplossingen zijn.
Evt huishoudelijke hulp extra of misschien wel geld terug.
Ik hoop dat ik daar nog iets geregeld krijg...
heb verdorie een super dure verzekering, om ook voor de kraamzorg goed verzekerd te zijn en dan dit... Baal er wel van, maar tja.. het is zo...ben niet de enige... er zijn vele vrouwen die zo zitten en het kraambureau kan eigenlijk ook niks doen aan de bureaucratie van de Nederlandse politiek...

We wachten af...

grtjs,
mama Peet

Jeetje zeg wat een geouwehoer of niet dan?

Ik heb   hier gelukkig geen last van. Enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik misschien mijn 10 uur die ik extra krijg ivm bekkeninstabiliteit weg valt, dan krijg ik nog 45 uur. En dit is ivm de vakantie periode, niet omdat er tekort aan kraamhulp is.

Vooralsnog krijg ik de volledige uren, maar je weet uiteindelijk maar nooit. Ik hoop er maar het beste van.
Ik weet niet wat je 'rechten' zijn bij dit soort dingen, maar ik vind het inderdaad wel belachelijk dat iedereen zich blauw aan het betalen is aan ziektekostenverzekering en als puntje bij paaltje komt.. kan er niet geleverd worden. Wat ik van mijn kraamzorginstantie hoorde is dat de verzekeraars de bal bij de kraamzorg leggen. Maar ja... als er niet genoeg kraamverzorgende zijn, wat kan je dan nog doen?? Dan vind ik het op z'n minst gepast dat je wat premie terug krijgt.

groetjes, Rudy

Hoi!

Jeetje wat belachelijk van de kraamhulp in juli.
Ik woon zelf in het buitenland, en moet dus in het ziekenhuis bevallen, en daarna kun je het ook zelf uitzoeken thuis, omdat er gewoonweg geen hulp is, en kraamhulp hier niet bekend is. Ik was altijd bij mijn eerste twee kindjes jaloers op de goede kraamhulp in Nederland, maar schrik hier best van aangezien het toch belachelijk is dat je je duur moet verzekeren en je  dan niet krijgt wat je toestaat!
Maar helaas is er niks aan te doen...
Ik wens  jullie in ieder geval veel sterkte, ookal met minder uren en dat jullie toch allemaal een mooie kraamtijd zullen hebben! En misschien een kleine troost maar ik heb ook zonder kraamhulp een hele fijne eerste tijd gehad bij mijn eerste twee kindjes en hoop dit over een paar weekjes ook weer zo te ervaren!

Liefs

Hoi,

Dit las ik in het augustusforum:

"Ik heb vandaag mijn zorgverzekeraar gebeld (cz) om te vragen of zij,
indien ik inderdaad minder kraamhulp krijg, gewone huishoudelijke hulp
ook vergoeden. Dat doen ze!!!!!!

Ik kan naast de kraamzorg max.
16 uur huishoudelijke hulp vergoed krijgen, afhandelijk van het aantal
uren kraamzorg dat ik krijg. Voor de huishoudelijke hulp hoef ik geen
eigen bijdrage te betalen."

Kan geen kwaad om het even te checken bij je zorgverzekeraar!

groetjes, Rudy

Hoi
Ik heb van CZ een brief gekregen, dat ik ook max. 16 uur huishoudelijke hulp krijg, zonder extra kosten.
Het kraamzorg buro probeert wel 49 uur te geven, maar als er opeens allemaal baby's tegelijk geboren worden, kan het een probleem worden.
Bij mijn oudste had ik maar 32 uur hulp, dus nu met 24 + 16 is toch minimaal 40 uur.

groetjes
Mel

Ik krijg vandaag een brief van het Zilveren Kruis over problemen bij de kraamzorg en dat ze, als er weinig kraamzorg is, een huishoudelijke hulp inschakelen en een lactatiekundige gratis aan huis laten komen. Dit alles om de kraamverzorgster te ontzien in deze drukke periode. Dat vind ik wel netjes van ze!
Ben benieuwd of het nodig is, want ik kreeg niet echt het gevoel van Yunio dat de nood heel hoog was en er weinig kraamverzorgsters beschikbaar waren.

Nog meer dames met een meedenkende ziektekostenverzekeraar?

Groetjes, Kaskes

Ik heb dezelfde brief vandaag ontvangen van ZK, inderdaad heel netjes van ze! In plaats van met vingers heen en weer wijzen constructief aan oplossingen werken!
groetjes, Rudy

Terug
Bovenaan