...... Kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hallo

Nadat ik hier nogal wat mensen zag waarvan de kraamzorg al had opgebeld of zelfs was langsgekomen dacht ik ga ook maar eens bellen. Deze aktie ben ik 2 weken geleden begonnen en ik heb nu nog geen afspraak staan. Ook ivm vakanties en foute communicatie. Ik kan nu pas volgende week maandag bellen en dan moet er nog een afspraak gemaakt worden. Hoewel het kamertje nog niet klaar is (maar daar hoeft alleen 1 bedje meer bijgezet worden) wil ik toch al wel dat ze komen. Is maar weer gedaan. Ook omdat ik zwanger ben van een tweeling en dit toch in de regel eerder komt. Mijn vraagje aan andere tweelingmoeders. Hebben jullie er voor gekozen om eventueel een stagaire te vragen. Dit ook omdat ik nog een dochtertje heb lopen van 21 maanden die ook zo haar aandacht nog heeft en dan heb ik 2 paar handen extra voor de tweeling. Bij de geboorte van mijn dochter moest ik er niet aan denken om nog meer pottekijkers in mijn huis te krijgen maar nu vind ik het toch wel verleidelijk.

gr angelique

Hallo Angelique,
Ik had zelf de afspraak ookal naar voren geplaatst omdat ik graag wilde weten hoe en wat. Ook omdat er hier ook een tweeling onderweg is.
Ik heb bij de vraag over de stagiaire aangegeven dat ik het prima vind, mits ik het  mag aangeven als ik het toch te druk vind. Dit was geen probleem..
Ik ben dus eens benieuwd of er een stagiaire meekomt...
Hoe is het verder met je? Is jouw buik ookal langzaam naar maatje skippybal aan het gaan? Ben je nog aan het werk?

Groetjes Ciske

ps... ik krijg ook twee mannetjes..jij toch ook he?

Hoi,

Ik heb ook nog niks gehoord, ben nu 30 + 4. Wacht het deze week nog en daarna ga ik bellen. Deze regio heeft nog tot begin september vakantie dus ik wacht het gewoon nog heel even af. Weet ook niet of ze langskomen of bellen. Bij onze tweede zouden ze bellen en kwamen ze toch langs dus ik merk het wel hoor.

Bij onze eerste hadden we een stagiaire. De kraamverzorgster die we toen hadden vertelde dat ze het zelf altijd heel fijn vindt als er een stagiaire bij is als er een tweeling geboren is, ze hebben dan toch even net iets meer tijd om goed te begeleiden. Zeker als je al een kindje hebt rondlopen is het wel fijn denk ik.

Syl

Hallo

Wij krijgen inderdaad ook 2 jongens. Toevallig he. Hebben jullie al de namen vast staan. Wij al een tijdje. Verder weet niemand het uit onze omgeving en dat willen we  ook graag zo houden. Mijn buik is nu 18 cm groter qua omvang dan aan het einde bij mijn dochter en dan moet ik nog 10 weken. Van de week heb ik pas voor het eerst foto ´s gemaakt van mijn buik maar ik weet niet zo goed hoe ik die hier op moet krijgen. Ik werk nog steeds, nog 4 weken. Ik vind het eerlijk gezegd nog wel even lekker om uit huis te zijn. Nog niet echt nesteldrang. Zelfs de kamer is nog niet af voor de tweeling. Mijn dochtertje slaapt er nog steeds in. Haar nieuwe kamer is al wel klaar en sinds vorige week doen we alles in die kamer behalve slapen. Dit wil ik over 2 weken ongeveer gaan aanwennen en dan kunnen we verder met de kamer. Hier hoeft niks aan gedaan te worden hoor alleen het bedje in elkaar zetten en even kijken hoe ik wil neerzetten. 1 dag moet voldoende zijn. Wel heb ik van de week wat spullen gekocht voor de babykamer want die moesten ook nog gehaald worden. Geboortekaartje is ook nog niet klaar. Zoals ik al eerder schreef moet ik nog een foto maken van mijn buik en dochtertje maar komt er elke keer maar niet van.

Hadden jullie nou ook niet al een dochter. En zo ja hoe oud is zij.

gr angelique

Ik hoorde zelf ook helemaal niks van ze. Dus dacht laat ik maar even bellen.. Wat bleek, ze waren idd wel erg druk en maand aug zat toch al helemaal vol (ben 6 oktober uitgerekend) en vind het zelf ook wel erg prettig als dat op gegeven moment geweest is. nu komen ze uiteindelijk eind aug. dus zit dan op bijna 35 weken.
Vraag me af wat er gebeurd was als ik niet had gebeld... waarschijnlijk waren ze echt tegen de bevallingsdatum pas gekomen of hadden ze het telefonisch gedaan..

Groetjes Marjolein

Hmmm, ik ben nu 31w2d maar heb ook nog niks gehoord...

Mischien wel verstandig dus als ik er eens achteraan bel...Volgens mij moest ik er ook zelf achteraan bellen toen ik in verwachting was van ons zoontje... Toen heb ik alleen maar een telefonische intake gehad...

Raar eigenlijk dat er bij mij  nooit iemand thuis is geweest...

Ja, ik ga straks toch maar meteen ff bellen...

Degene die deze topic geopend heeft, bedankt!!! Ik had hier dus helemaal niet bij stil gestaan!!!

Liefs, Marielle

uhm dan ga ik ook maar eens bellen! Ben namelijk 33 wk zwanger en heb ook nog niets gehoord. Vond het wel vreemd, maar ja dit is ook m'n eerste keer. Wist het verder ook niet.  

Ik werd vorige week gebeld (was toen 32 weken zwanger) en ze komen als ik met verlof ben, dus eind volgende week. Ik had er zelf niet meer zo bij stil gestaan (het is de eerste he, dan houd je daar niet zoveel rekening mee) maar ineens belde ze dus.

Terug
Bovenaan