Kraamzorg

Hey meiden,

Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd en zijn ze al op "huisbezoek" geweest?
Ik heb de kraamzorg al wel aangevraagd maar ze zijn nog niet langs geweest zal met een paar weken zijn denk ik.
Wij vragen alleen het minium/basis aan 3 uur per dag moeder en kind zorg.
De overige tijd komt mijn schoonzusje kramen.
Ik vind het allemaal maar niets een vreemde over de vloer voor een week/10 dagen.
Ze doen goed hun best hoor begrijp me niet verkeerd alleen ik vind het niets.
Ze zijn natuurlijk wel bij de bevalling dat kan niet anders.
Willen jullie een stagaire bij de gediplomeerde mee in huis?
En bij de verloskundige?
Ik ben daar allemaal niet zo van dus ik ga dat ook doorgeven.......ja en ik weet het ze moeten het ook leren maar vind allemaal teveel onrust en hou niet van pottekijkers hoor.....
Ben benieuwd naar wat jullie aanvragen en hoe.....

Liefs Louise

Hi Louise,
Had kraamzorg al gelijk aangevraagd, na de bevestiging niets meer van ze gehoord.. dus ook geen bezoekje aan huis (gaat dat altijd zo???). Ik heb alleen specifieke wensen aangegeven qua cultuur/achtergrond van kraamverzorgster, dit omdat ik mijzelf niet wil aanpassen in mijn eigen huis/ rekening wil houden met anderen (erg egoistisch, ik weet het, maar het is mijn 1e kindje, mijn tijd, mijn wil, mijn huis). Qua aantal uren heb ik geen idee wat ik krijg, ales lijkt me meegenomen.
Stagiaires.. hmmmm.... bij artsen etc heb ik daar geen moeite mee, bij de bevalling denk ik dus ook niet.. maar in huis?? Neee... dat hoef ik niet. Net als jij Louise denk ik lekker aan mezelf, mag ook best in deze pittige tijden toch??!! Hahaha!
Groeten, Joyce

hoi

wat ik nog weet van de andere bevallingen en kraamtijd krijg, nemen ze nadat je kraamzorg hebt aangevraagd pas rond een maand of 7/8 contact met je op. bij de eerste kwamen ze bij mij thuis en bij de andere twee en waarschijnlijk ook deze bellen ze alleen maar even met je. Ik heb wel goede ervaringen met de kraamverzorgersters gehad en hoop dat er nu weer een fijne komt. Eentje die niet alleen de baby en mij verwende maar ook nog omkeek naar de andere kids en ook wat in het huishouden deed, vond ik erg fijn. Qua stagiaires heb ik eigenlijk geen problemen, ze moeten het toch leren en van wat ik nog weet van de andere bevallingen maakte het mij op een gegeven moment geen sikkepit uit wie er aan mijn bed stond als het kind er maar uitkwam. Hahah echt waar wie er aan je bed staat was echt het laatste waar ik aan dacht. Maar als jullie dat nu zo voelen moeten jullie vooral op je gevoel afgaan. Ik hoop in ieder geval dat jullie een fijne kraamtijd hebben. laat je lekker verwennen, door familie, kraamzorg of wie dan ook want dan heb je echt verdiend na een bevalling.

Ik heb ook 2 keer een kraamtijd en dus kraamzorg meegemaakt, en het is inderdaad best vreemd een vreemde die bij jou ik huis is een een deel van de huishoudelijke taken op zich neemt, maar ik vond het GEWELDIG!!!!!!!! Heb denk ik ook erg mazzel gehad mijn mijn kraamverzorgsters. Bij de eerste had ik een meid die was 2 jaar ouder dan ik was (ik was toen 25 jaar) ze was super, deed veel voor me het huis zag er tip top uit en ik voelde me erg op mijn gemak bij haar! Ik heb nog steeds contact met haar!! En bij mijn 2e had ik een vrouw die later in het vak is gegaan, een leuke vrouw deed veel in het huishouden en was super leuk met mijn zoontje. Ik heb ook geen wisseling gehad dus elke kraamperiode heb ik 1 persoon gehad.

Nu ga ik in het ziekenhuis bevallen dus kraamhulp is er niet bij, maar er mag van mij best een stagaire mee kijken hoor! Ik wil verder geen familie bij mijn bevalling alleen mijn vriend!

En bij mij kwamen ze inderdaad pas rond een weekje of 34 bij mij op bezoek (1e keer) en telefonisch (de 2e keer) voor een intake.

Groetjes Anne

De eerste keer zag ik ook op tegen een vreemde in huis. Maar dat is me heel erg mee gevallen. Ik ben nu zwanger van een tweeling dus de kans zit er in dat we een tijdje in het ziekenhuis moeten blijven. Ik zou het jammer vinden als ik daardoor de kraamtijd mis. Ik wil nu graag een stagiaire ivm de extra aandacht ook voor mijn zoon van 2. Ik ben van de week gebeld voor de afspraak maar omdat we over 2 weken eerst nog gaan verhuizen komen ze begin januari thuis voor een gesprekje. Mij lijkt het zonde als je minder kraamzorg neemt dan waar je recht op hebt hulp van famillie kun je daarna ook nog krijgen.
Ik hoop op net zo,n fijne kraamtijd als bij de eerste keer.

Groetjes Esther

De eerste keer zag ik ook op tegen een vreemde in huis. Maar dat is me heel erg mee gevallen. Ik ben nu zwanger van een tweeling dus de kans zit er in dat we een tijdje in het ziekenhuis moeten blijven. Ik zou het jammer vinden als ik daardoor de kraamtijd mis. Ik wil nu graag een stagiaire ivm de extra aandacht ook voor mijn zoon van 2. Ik ben van de week gebeld voor de afspraak maar omdat we over 2 weken eerst nog gaan verhuizen komen ze begin januari thuis voor een gesprekje. Mij lijkt het zonde als je minder kraamzorg neemt dan waar je recht op hebt hulp van famillie kun je daarna ook nog krijgen.
Ik hoop op net zo,n fijne kraamtijd als bij de eerste keer.

Groetjes Esther

Toen ik de eerste echo heb gehad heb ik ook meteen kraamzorg aangevraagd. dit was met 10 weken. Kreeg een week later een kraammap thuis met allerlei tips en dingen die de kraamhulp later in moet vullen. Verder heb ik ook nog niks gehoord. Maar had idd begrepen dat ze zo rond de 7/8 maand een afspraak met je maken voor een huisbezoek. In die map stond ook dat ze bij de eerste thuis komen en bij een tweede of meer volgende alleen telefonisch contact met je opnemen.

Dit is mijn eerste zwangerschap, en dus komt straks mijn eerste bevalling eraan. Ik heb wel kans dat er een stagair meekomt met mijn vk. die heb ik nu al 2 keer eerder ook bij controle gehad. en jah... ik heb daar geloof ik niet zoveel problemen mee, als mijn baby er straks maar uit komt (gezond en wel) Wat een stagair in de kraamzorg betreft liever niet. Moet nu al erg aan het idee wennen dat straks een wildvreemde vrouw (of man) hier een paar dagen in mijn huis is. en dus in mijn kasten gaat zitten en dergelijke....

Mijn moeder neemt de week van mijn bevalling vrij en zal dus een deel van de kraamzorg op haar nemen. ik ben dus zelf tevreden met het minimum aantal uren kraamzorg per dag. omdat mijn mammie er toch de voor de rest wel is. Mijn schoonmoeder heeft geen werk dus als ik echt aan zit, kan ik haar ook altijd bellen (heb toch liever mijn mammie hoor) de tweede week zal mijn vriend vrij nemen zodat ik nog een extra week lekker rustig aan kan doen en kan wennen aan de hele toestand.

Het is de eerste, ongepland, en dus een hele verandering, maar hij is absoluut meer dan welkom

Heb er absoluut geen moeite mee dat er een stagaire bij is zowel bij de vk als bij de kraamzorg.
Alleen bij de bevalling zelf heb mag ze er wel bij zijn, maar wil ik dat alles gewoon in de gaten gehouden word door de vk zelf en geen poespas door de stagaire aan mijn lijf op dat moment.

Bij ons zoontje hadden we ook een stagaire erbij bij de kraamzorg en alles werd lekker in huis aangepakt, manlief hoefde niet zelf te wassen alles werd gewassen gestreken, het eten stond klaar voor s'avonds.
Het was echt lekker rustig en kreeg ook lekker veel aandacht in de vorm van vers gesneden fruit, hapjes, papjes en ga zo maar door.

We hebben nog geen gesprekje gehad voor de kraamzorg maar ben nog maar 24 weken dus dat komt nog wel,

Liefs Marina

Terug
Bovenaan