Kraamzorg

Toevallig heb ik vandaag net de intake gehad..telefonisch. Vond het wel vroeg..maar goed. Liet me wel even stil staan bij het feit dat ik al zover in mn zwangerschap ben.

Ik heb geen enkel probleem met een stagiaire, lijkt me geen belasting voor mij of mijn gezin en inderdaad die moet het ook leren. Heb alleen gevraagd of ik iemand kon krijgen die niet rookt. Vind het zelf heel vies en zou het niet fijn vinden als de baby daarmee in aanraking komt. Maar goed, als ze wel rookt doe ik ook niet moeilijk hoor!
Hoorde wel dat ik waarschijnlijk recht heb op extra kraamzorg omdat er nog 2 andere kinderen zijn onder de 4. Een hele verassing..lijkt mij wel prima!!
de eerste keer zag ik er tegenop, nu kijk ik er echt naar uit. Dus ik zou ook niet snel minder kraamzorg nemen, eerst laten staan zoals het is...minder kan altijd nog als het niet goed bevalt.

Groetjes Annemiek

Hey meiden,

Hier in Spanje hebben we geen kraamzorg...volgens mij is het iets Nederlands...
Gelukkig komt mijn moeder kramen voor min. 2 weken daar zijn mijn vriend en ik heel blij mee en daarnaast hebben heb ik altijd mijn schoonmmoeder bij de hand.

Een buurmeisje van mijn moeder is kraamverzorgster, dus mijn moeder krijgt veel info van haar en zelf haar telefoonnummer.
Wij krijgen hier nu een cursus ¨voorbereiding op de bevalling¨ waar je voornamelijk veel theorie krijgt en een stukje praktijk...errug leerzaam zeker voor de a.s papa :))

Hoi,
Ik heb bij de eerste kraamhulp gehad en is erg tegengevallen, maar dat zegt niks, de meeste zijn heel lief en zorgzaam!
Als iemand je niet aanstaat gewoon naar het bureau bellen en een ander vragen, had ik moeten doen!
Hier in belgie krijg je geen kraamhulp, je mag daarintegen wel 5dgn in het ziekenhuis blijven, heb ik niet gedaan hoor en ga ik ook nu weer niet doen, 1nacht, maximaal 2 en dan naar huis, mijn moeder komt kramen, heeft ze de vorige keer gedaan en nu dus weer, heerlijk!
Ze heeft zelf 6kinderen dus over ervaring hoef ik me geen zorgen te maken!

Ik heb trouwens geen moeite met leerlingen, die moeten toch de kans krijgen en ik laat dan bijna alles wel toe, alleen met de eerste bevalling heb ik gezegd, ze kan 1x de ontsluiting voelen (leerling vk)daarna alleen de vk zelf, moet niet 6x dubbel hebben dat was me teveel!

Ik zou ook het max uren opgeven, je kunt altijd minderen zoals mieke zegt, meer gaat haast niet meer!

Liefs MJ

Bij ons geen onbekende over de vloer, maar een oud collega. heb er onwijs veel zin in. gezellig. ook zij komt met ong. 7 maanden bij ons thuis. kennismaken, bespreken wat onze wensen zijn.

We hebben we zo iets van, geen gedoe.
Ikke, mijn vriend, en een verloskundige. geen hele hordes in huis hoor bah.
nou ja, de kraamverzorgster natuurlijk.

Ik geloof dat zo ie zo de hele zorg omtrend zwanger zijn en bevallen in Nederland anders is. We hadden laatst een stagiaire uit frankrijk bij de verlos kundige (gelukkig sprak ze engels) en zij was heel verbaasd hoe het hier gaat.
Volgens mij is nederland 1 van de weinige landen waar thuis bevallen uberhaupt een optie is.

Terug
Bovenaan