Kraamzorg

Zit inderdaad best ingewikkeld in elkaar viel mij ook al op! Eerst het aanmeldformulier wat prima ging, krijg ik een inschrijfformulier teruggestuurd waarop ik moest aangeven of m'n verzekering in natura of restitutie is. Ja uhhhh, geen idee!! (misschien lig dat aan mij, weet ik ook niet haha). En ik hoorde maar niks na het afgeven van het formulier... Ik erheen bellen, moest ik het zelf doorgeven aan m'n verzekeraar terwijl ik niet beter wist dan dat hun dat zouden doen. Ik snel daarheen bellen, en toen is het balletje eindelijk verder gaan rollen. Kraampakket krijg ik gratis van de verzekeraar in de 7e maand thuisgestuurd (ook niet geheel onbelangrijk om dat te checken trouwens!).

ja je moet het idd maar net allemaal weten..
ik belde mijn verzekeraar op en omdat ik een basis verzekering heb bij interpolis krijg ik het kraampakket niet daarvan, en zoiezo voor vrij weinig verzekerd.. maar ja kon mijn vz niet veranderen, want dat moet voor het einde van het jaar :S net of ik toen wist dat ik nu zwanger zou zijn..
nouja toch moeten we het er maar mee doen he.. weet wel dat ik volgend jaar overstap naar cz..

Ik heb me een paar weken geleden ook aangemeld, direct bij de zorgverzekeraar en die regelt het dan verder. Rond de 7e maand hoor ik meer en krijg ik een kraampakket.

O dat heb ik ook met 8 weken gedaan. Ik hoorde dat je er snel bij moest zijn, want anders viste je achter het net en zag dat al helemaal voor me. Vorige week heb ik me aangenemld voor zwangerschapsgym en ik moet nog een verlosknundige regelen. Ik loop bij de gynacoloog en zal in het ziekenhuis bevallen, maar de controle thuis wordt weer door een verloskundige gedaan.

@justmi, wat gek zeg. Ik zit bij Ohra en kan het ivm de zwangerschap op elk moment aanpassen. Maar ook ik stap denk ik over, declareren verloopt niet altijd succesvol dus ben ook niet heel erg tevreden. Einde van het jaar ga ik me beter verdiepen in alles.

Wel leuk dat ik van de Ohra een cadeautje kreeg voor de zwangerschap, een rood babymutsje. Wie weet komt het ooit nog van pas haha. Maar ik had ook al gehoord dat als je het na het 1e trimester pas zou regelen dat je dan mogelijk achter het net vist bij kraamzorg, en kraamzorg vind ik toch best wel belangrijk...

Ik heb de aanmeldformulier vandaag pas opgestuurd. :$ Ben al 16 weken, ik hoop dat het nog goedkomt.. Ik wist namelijk niet dat het zo vroeg al geregeld moest worden.. Iemand ervaring met ZinKraamzorg trouwens?

Terug
Bovenaan