kraamzorg

Ik ben der n beetje laat mee.
Maar omdat dit onze eerste wordt heb ik geen idee hoe of wat en wanneer.
en ben ik helemaal niet bekend met verschillende organisaties.
Ik moet het deze week ook echt laten weten waarvoor ik kies omdat ik dan al 16WK ben .
Ik heb verschillemde namen gekregen van CZ.
Maar ik ken er geen van.
Willen jullie me misschien raad geven?

DAT, zinkraamzorg, homecare , en Carijnzorg.

Alvast bedankt!

Kraamzorg blijft altijd een gok bekijk hun website's haal info folders.
Zijn er jonge moeders in je omgeving? Vraag hun ervaring.

Ik heb toen zelfde kraamzorg als me zus gekozen en is mij toen ook bevallen en vvolgende keer ga ik ook weer bij hun

Het ligt er ook een beetje aan wat je wil/ belangrijk vind.
Sommige organisaties garanderen dat je gedurende je kraamtijd 1 persoon krijgt, anders organisaties niet en heb je dus kans dat je 2 verschillende krijgt.
Ook gaan niet alle oranisaties mee naar het ziekenhuis wanneer je daar gaat bevallen met je eigen verloskundige.
Doen ze/ of regelen ze dat de hielprik en gehoortest worden gedaan?

Dit zijn de dingen waar ik op gelet heb bij het maken van een keuze.
Heb je al advies gevraagd aan je verloskundige?

Succes met het maken van een keuze. En tja voor welke organisatie je ook kiest, het is altijd afwachten of het klikt met je kraamhulp.

Bij mij werkt de verloskundige praktijk samen met een kraamzorgpraktijk, dus bij mijn vorige die gekozen en nu ook weer.

Het ligt er inderdaad aan wat jezelf belangrijk vind, en vraag naar mensen in je omgeving wat hun prettig en niet prettig bij de organisaties vonden.

Verder weet je inderdaad niet van tevoren of je een klik hebt met je kraamhulp. Soms kan je ook aangeven of je iemand met veel ervaring wilt of dat je een beginneling krijgt. maarja dan ligt het eraan wat jezelf wilt.

Inderdaad hangt het meeste af van de kraamhulp zelf.
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat je steeds dezelfde kraamhulp hebt. En dus niet als de werkweek van je kraamhulp is afgelopen dat je dan een andere krijgt... Dat vind ik ook voor eventuele oudere kinderen echt niet leuk...
En inderdaad dat de kraamhulp ook bij een evt. poliklinische bevalling aanwezig is. Zou voor mij niet echt een issue zijn, maar als je dat prettig vind zou ik dat ook even nagaan.
Ik ben met geen van alle organisaties bekend, heb wel eens goede verhalen gehoord over DAT, die komen ook hier in de buurt.
Het lijkt nog zo ver weg he?
Succes!

Herkenbaar. Dat had ik bij de eerste ook. Ik kende niemand met ervaring. Degene waar ik me had ingeschreven zat hier gewoon dichtbij. Dat was de enige reden.... Blijft altijd een gok denk ik vooral omdat het toch maar weer afwachten is wie je als hulp krijgt

hier even een berichtje van een sept2010/febr2013 mama.

Heb erg goede ervaring met ZinKraamzorg :).
Hele lieve, ervaren kraamverzorgster gehad bij mijn eerste, en als alles doorgaat, komt ze straks in februari weer.

Marit

Wat al gezegd is: vraag het na, lees de websites. Bedenk wat je zelf belangrijk vindt.

Wij hebben de eerste keer ook maar gewoon gekozen, vooral of ze probeerden 1 dame/heer te laten komen, of ze extra zorg boden na de standaard uren. Verder wilde ik wel hulp ondanks dat ik zeker weten in het ziekenhuis moest bevallen en de baby daar 48 uur moest blijven. Misschien is er eentje die wel cursus aanbiedt en de andere niet? Etc? Succes!

Helaas ken ik geen van de organisaties die je noemt. Misschien heb je wat aan deze website:
https://applicaties.anderzorg.nl/KraamzorgService.Pres/KraamzorgAanbiederVinden.aspx

Deze is nog uitgebreider, na aanvinken heb je meerdere tabbladen om te vergelijken:
http://www.kiesbeter.nl/zorg-en-kwaliteit/kraamzorg/default.aspx

De kraamzorg die ik heb gekozen is kennelijk niet de beste of uitgebreidste (qua cursus enzo), maar is mij wel prima bevallen. Dus uiteindelijk is het gewoon geluk hebben dat je een klik hebt met de kramverzorgster zelf ;-)

https://applicaties.anderzorg.nl/KraamzorgService.Pres/KraamzorgAanbiederVinden.aspx

Terug
Bovenaan