kraamzorgprobleem

Hallo Cat,

Even als reactie terug.

Ik ben het namelijk niet geheel met je eens.

Mijn man heeft een eigen bedrijf en  is 06:00 uur-22:00 uur de deur uit om te werken en zaken te regelen etc.

Ik heb geen mantelzorg wonen binnen een straal van 200 km.

Ik heb nog een kind van 2 jaar en ik begrijp echt wel dat je als kraamverzorgende de ramen niet hoeft te lappen maar het was fijn geweest als ik hulp had betreft dagelijks even de stofzuiger en de dweil door mijn huis (ik heb 4 katten en een kind dus dan moet de vloer wel dagelijks bijgehouden worden).

Thuiszorg krijg ik niet omdat ik een gezonde man heb die niks aan zijn handen mankeert (die werkt zich al rot daar kan ik toch niet van verlangen dat hij het huishouden nog een op zich neemt?) die helpt me al gigantisch maar kan ook niet alles dus ik ben of gedwongen om tijdelijk een huishoudhulp te nemen (weet je wel wat dat kost?) of om te wachten tot de kakkerlakken over de vloer wandelen of het gewoon zelf te doen wat niet mag en de pijnscheuten dan maar voor lief te nemen.

Nu jij weer.

Groetjes,

Mirella

Hoi,ik kan me echt voorstellen dat het in deze situatie niet makkelijk is.
Het is raar dat je niet in aanmerking komt voor thuiszorg,ik heb zelf hier voor thuiszorg en gezinszorg gedaan en kwam toen regelmatig bij   herstellende kraamvrouwen.heb je het via de huisarts gedaan?Soms moet je echt beetje aandringen om een indicatie te krijgen,ze werken niet altijd even lekker mee nl.
Verder mag een kraamcentrum gewoon geen kraamverzorgende sturen als er geen baby thuis is.(alleen bij overleden kindje)Niet eens omdat ze dit niet zouden willen of de kraamverzorgende ,maar de zorgverzekeraar heeft het eind oordeel hier over  en niet het kraamcentrum.heb je al bij je verzekering geinformeerd wat de mogelijkheden zijn?tevens kun je ipv via de reguliere weg,(dus toegewezen worden aan een kraamorganisatie),gebruik maken van je geboorte uitkering,dan krijg je nl een bedrag(iets van 1500euro dacht ik) dat mag je vrij besteden,zou je huishoudelijke hulp van kunnen betalen bijv. of een freelance kraamverzorgende   voor kunnen inhuren.    
Succes
gr  Cat                          

Hoi,
Ik dacht dat je dan bij je verzekering moet zijn, je kan anders ook via google iets opzoeken hier over.Ik wil je niet blij maken met een dooie mus,dus ga er niet meteen van uit dat je het ook krijgt.
Ik weet nl niet welke voorwaarden er aan zitten en of je er nog voor in aanmerkimng komt enz.. ik weet wel dat het bestaat en dat sommige daar hun kraamzorg op freelance basis van betalen.je kan het tenminste even informeren en proberen.Verder zou je ook via google eens "huishoudelijke hulp"  kunnen intikken ,er komen dan veel sites die je kunt gebruiken om huish hulp te zoeken buiten thuiszorg om.Over de kosten weet ik natuurlijk niet,maar ik weet wel dat die erg uit 1 kunnen lopen,als jij 2 keer in de week bijv 2 uurtjes wil kun je misschien ook zelf een tarief aangeven en daar iemand op zoeken die het daar voor wilt doen?Succes
Groetjes Cat.

Hoi meiden,

Ik heb na de ks van mijn eerste kindje, die 4 1/2 week te vroeg was, gewoon kraamzorg gehad. Hij was nog niet thuis maar ik wel en heb ongeveer 2 tot 4 uurtjes zorg gehad. In totaal 4 dagen en tussen de tijden door dat ik in het zh was bij mijn zoontje. Toen hij thuis kwam heb ik couveuse-zorg gehad voor mijn zoontje, 4 dagen en per dag 4 uur. Heb ik heel veel aan gehad en het leuek was dat het dezelfde hulp was als die bij mij was geweest. Bij de geboorte van mijn dochter, ook 3 1/2 te vroeg en met een ks heb ik   na 4 dagen zh nog 6 dagen hulp gehad, ik geloof dat ze dat verlengde kraamzorg noemen. Ik weet wel dat het bij zorg en zekerheid niet in ieder pakket zit, Bij de geboorte van mijn zoontje hebben we ons moeten "opwaarderen" om die extra zorg te krijgen.

Ik had in die tijd wel mantelzorg maar iedereen werkt en omdat ik te vroeg ben bevallen heeft niemand er rekening mee gehouden en zat ik toch maar mooi. En nu was het netjes opgelost en kon de hulp de nodige dingen doen en mij gelijk controleren.

Dus ik zou het toch even checken bij de verzekering, bijna iedere verzekering heeft namelijk wel dit soort extra zorg. Ligt er natuurlijk aan hoe je verzekerd bent.

Groetjes carreen
mv sebastiaan 14-12-03 en caithlyn 14-09-05

Hoi,

Mijn ervaringen met kraamzorg is alweer 6 en 4 jaar geleden. Ik weet niet hoe het nu is.
Maar 6 jaar geleden ben ik bevallen van een zoon. Mijn zoon bleef in het ziekenhuis, ik mocht naar huis. Ik heb gewoon kraamzorg gehad. Het is niet alleen de baby die zorg nodig heeft maar ook de kraamvrouw.Ik heb zelfs verlenging gekregen en is de kraamverzorgster 2 dagen langer gebleven. Ze kwam 's morgens tegen een uur of 9 hielp mij met douchen e.d.Maakte een ontbijtje voor mij, deed de controles, tempen e.d.  En tegen 11 uur ging ik naar mijn zoon in het Ziekenhuis, tegen een uur of 1 kwam ik thuis en dan had ze de lunch al weer klaar staan. Na de lunch ging ik naar bed. Om een uur of 15.30 kwam ik er dan uit, maar dan was de kraamhulp alweer naar huis. Met mijn zoon ging het heel slecht, hij heeft zuurstof tekort gehad tijdens de bevalling. De kraamtijd was dus niet leuk. Maar ik moet zeggen dat ik een gouden kraamhulp heb gehad. Echt super, een hele lieve vrouw. En heb veel aan haar gehad.
Mijn 2e zoon is met een ks geboren en ik moest 5 dagen in het Ziekenhuis blijven. Toen ik thuis kwam met mijn zoon  heb ik nog 3 dagen kraamhulp gehad. En ook deze kraamhulp was weer geweldig.
Ik heb ook een lange herstelperiode gehad na de ks. En ik vind het echt belachelijk dat er niets te regelen valt aan hulp. Je heb een grote buikoperatie ondergaan, want dat is een ks. Ik zou bij de HA gaan vragen om hulp, thuiszorg of zo. Misschien dat je het gedeeltelijk zelf moet betalen, maar dat kun je weer van de belasting aftrekken. Je gezondheid is nu het belangrijkste. Heel veel sterkte. Maar geniet ook van je kleine he.

Groetjes Wilma

Terug
Bovenaan