kraan water of afgekook water?

hallo
mijn zus is 5 nov bevallen van een pracht zoon :D

haar kraamhulp zei dat je gewoon warm water uit de kraan mag pakken...
ik heb een zoontje van nu 5 weken en pak koud water uit de kraan en warm het op in de magnetron....

hoe doen julie dat? en denken jullie ook dat dat gewoon kan warm water uit dekraan?
mijn man vind het niks en wil het gewoon opwarmen in de magnetron... maar warm water uit de kraan is natuurlijk veel makkelijker! maar goed... mij maakt het niet zo heel veel uit... ben wel heel benieuwd wat jullie doen
ik doe nu koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron...

nou ik hoop wat te horen
Groetjesss

Hoi, ik ben hier met 4 maanden begonnen met fles en ook kraanwater. We begonnen met Friso en daar stond het op dat het mocht. Later hebben we nog Nutricia gebruikt en daar hebben ze het wel over uitkoken. Volgens mij zijn de regels zo scherp in NL, dat als Friso kraanwater mag vermelden, het ook echt wel kan!
Ook bij babypotjes viel ons dat op. Bij Olvarit moet het in 24 uur op en Friso mag het in 48 uur op. Wij doen het dus ook rustig in 2 dagen...

hallo iloontje86

mijn zoontje is nu bijna 7 maand en ik doe het altijd zo:
ik doe sávonds altijd water uit de kraan in een steelpan en dat kook ik,dat laat ik afkoelen en doe het in een maatbeker in de koelkast.als mijn zoontje dan zijn flesje moet hebben doe ik de juiste hoeveelheid in de fles en maak het warm in de magnetron.maar ik ben er niet zo'n voorstander van om gewoon warm water uit de kraan te gebruiken ,ik kook het altijd eerst voor.Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

groetjes bianca

Hoi,

Volgens mij is het niet zo goed om warm water uit de kraan te nemen. Daar kunnen teveel bacteriën inzitten.
Ik zou  gewoon koud kraanwater nemen en die dan via bijv. de magnetron opwarmen.

Groetjes Renata.

Volgens mij is warm kraanwater ook niet zo goed. Ik pak het koud uit de kraan (als kraan lang niet is gebruikt ff kort door laten lopen) en warm het bijna altijd op in een flessenwarmer. Als ik haast heb dan doe ik het in de magnetron.

Hoi,

Tijn is nu 5 maanden, maar ik gebruik al vanaf het begin warm kraanwater! Mijn kraamverzorgster zei dat dat gewoon kon, en heb het echt wel 3x nagevraagd op het cb. Kon echt geen kwaad zeiden ze. Tijn heeft nooit ergens last van gehad, dus ik vind het wel prima! (Mag alleen niet als je loden leidingen hebt, dat is bij hele oude huizen het geval nog).
Volgens mijn kraamverzorgster zitten er ook bacterien in het water als je het eerst laat koken, daarna in de koelkast zet. Volgens haar was koken in de waterkoker ook niet goed, ivm kalk.....
Weet je, iedereen zegt weer wat anders, je wordt er soms niet goed van vind ik! Ik denk dat je het snel genoeg merkt aan je kindje als het niet oke is; krampjes enzo.......

Liefs, Eline

Terug
Bovenaan