kraan water of afgekook water?

haha hier was de verwarring helemaal compleet toen de eerste kraamhulp (was er 1 ½ dag) warm water gebruikte en de tweede dit ABSOLUUT afkeurde!
De eerste zei dat dat net op een cursus gezegd was (ben in November 2007 bevallen) De tweede wist nergens van  Zij heeft voor ons nog wel Yunio gebeld om de laatste richtlijn op te vragen, Yunio hield het op koud kraanwater opwarmen tot 37 ºC dit hield verband met het feit dat in warm water leidingen zware metalen kunnen zitten die schadelijk zijn voor kleintjes...Afkoken was niet meer nodig; ons leidingwater is tegenwoordig soms beter dan mineraalwater (...) En kindjes moeten ook af en toe aan bacteriën worden blootgesteld anders wordt het nooit wat met de weerstand!

Groetjes Saskia

he jeetje... wat een verschillen allemaal...
tot nu toe pak ik gewoon koud water en warm ik het op in de magnetron... ik ga het de volgende keer even goed na vragen op het cb..... :D

Dat is ook de laatste richtlijn waar ik het over had dus als je hier in de Achterhoek woont doe je het prima  
Koud water opwarmen in de magnetron tot 37 ºC lekker makkelijk!

Groetjes Saskia

Hoi Iloontje,

wij zijn van lekker makkelijk. Ik kook water in de waterkoker en doe dit in een thermosfles (een metalen, zonder glazen binnenfles). In een portiebakje meet ik alvast de benodigde schepjes voeding af. Zodra een fles gemaakt moet worden: beetje heet water uit de magnetron, beetje koud water erbij (nu kraanwater, voorheen fleswater, bijv. van de Super of Aldi), poeder uit het portiebakje erbij, even mengen: klaar!
Vooral gemakkelijk voor de nachtelijke voedingen (hoef je niet in het donker naar een koude bijkeuken voor de magnetron) en als je onderweg of op visite bent. Ik had altijd alles bij de hand. Errug makkelijk.
Onze zoon had in  het begin  veel last van buikkrampen. Ik heb toen gelezen, dat de magnetron die konden verergeren. Daarom gebruikten wij al snel de magnetron niet meer voor het opwarmen van de fles.

Groetjes, Marijon

Ik gebruik warm water uit de kraan.

Mijn dochter is nu 8 weken en heeft nergens last van hoor. De laatste week wil ik het ook nog wel eens opwarmen in de magnetron en ook daar reageert ze niet anders op.

hoi hoi,
Hier werd op het CB gezegd dat warm water uit de kraan net zo goed is als 'gemagnetrond' water. Bacterien zitten namelijk in de lhele eiding, en als je die weg wil spoelen met je de koude kraan minstens een halve minuut laten lopen, en dat doet toch niemand. Ik merk bij mijn mannetje ook geen verschil of ik nu warm water uit de kraan of uit de magnetron pak.

Hallo.

Ik doe altijd het water afkoken,de flessen  vullen met afgekookt water  afkoelen dan in de koelkast.
En de flessen doe ik opwarmen in de flessenwarmer.
Het is waar die zegt dit en die zegt dat, gewoon vragen hoe het zit en als we er anders over denken dat uitproberen, want je kunt toch niks fout doen.
Moederinstinct is toch het beste, niet waar??!!
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan