kraanwater,magnatron water,gekocht water of toch gekookt water???

Hoi Allemaal,

Is het nou de bedoeling dat je het water wat je gebruikt voor de melk eerst kookt dan laat afkoelen en opwarmt in de magnatron?
Of is het toch beter om het te koken allaa de minuut af laat koelen in een bakje koud water of stromend water?
Of kan je 'smorgens ook water koken en dan als je het nodig hebt op warmen in de magnatron.... (ivm met snelheid huilende baby).
Het is een beetje onduidelijk.
 
hoi Meta,

Ik kook het kraanwater en bewaar het in een maatbeker in de koelkast. Als ik een flesje nodig heb pak ik het koude water en warm het in de magnetron op.
Maar iedereen zal zo zijn eigen manier hebben.........

Groetjes Vanessa
 
Hoi Meta,
Ook ik laat het gekookte water afkoelen en bewaar het in de koelkast. Het advies is om het water wel binnen 24 uur te gebruiken, ook als je flessen/pakken water gebruikt binnen 24 uur na openen  gebruiken voor flesvoeding.

Groeten Debby
 
Hoi Hoi!

Ik gebruik Bar-le-duc! Goed tegen buikkrampjes als je baby klein is. Koken is niet nodig, slechts verwarmen en dan de Nutrilon (of anders) erbij, even schudden en klaar is de fles. Niet duur en wat mij betreft veel voordelen!

Succes,
Yvonne
 
ik ga nog wat anders zeggen hahaha , denk dat zo je onduidelijkheid alleeen maar groter werd.
toen mijn zoon net geboren was moest ik van de kraamzorg bar le duc koken en dan net voordat hij de fles krijgt af laten koelen.
aangezien ik dit erg veel werk vond vooral voor de nacht ben ik het toen in de magnetron gaan doen.
En toen hij 3 maanden was ben ik gewoon kraanwater gaan geven en dat ff 30 sec in de magnetron.

gr.sandra
 
quote: sliquelady reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2005 07:33:28'));

ik ga nog wat anders zeggen hahaha , denk dat zo je onduidelijkheid alleeen maar groter werd.
toen mijn zoon net geboren was moest ik van de kraamzorg bar le duc koken en dan net voordat hij de fles krijgt af laten koelen.
aangezien ik dit erg veel werk vond vooral voor de nacht ben ik het toen in de magnetron gaan doen.
En toen hij 3 maanden was ben ik gewoon kraanwater gaan geven en dat ff 30 sec in de magnetron.

gr.sandra



Hoi Sandra,

Het gelijk houden we in het midden. Yannick groeit er goed om! Leuk he, die verschillende adviezen. Vooral als het je eerste kindje is, maakt dat mij af en toe wel onzeker.
Gr. Yvonne
 
ja ik vond het ook een beetje onzin om de bar le duc eerst te koken maar ja de kraamverzorgster wou dat nou eenmaal en ja het is je eerste he dus je luistert braaf.
Maar toen ik van meerder moeders te horen kreeg dat ze het niet kookte dacht ik ach hun kinderen worden ook groot dus waarom niet , en nu op kraanwater doet cyro het ook perfect.

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan