kraanwater,magnatron water,gekocht water of toch gekookt water???

Hoi!

Ik kook 's avonds na de laatste fles een waterkoker vol. Die doe ik in een thermosfles. Zo is het water 's ochtends voor de eerste fles nog warm. In de loop van de dag wordt het steeds kouder, maar ik heb op deze manier wel genoeg water voor heel de dag. Omdat ik het zo na de laatste fles doe weet ik ook zeker dat het niet ouder is als 24 uur, wat ik nogal eens kwijt was toen ik het in de koelkast zette.

Groetjes,
K8
 

Het is volgens mij wel de bedoeling als je voor 24 uur water kookt je het af laat koelen en daarna meteen in de koelkast zet , en het koud bewaard.
Anders krijg je weer vorming van bacterien.
Dit is hoe ze het mij geleerd hebben.

Gr mamma van Sammy
 
hoi hoi,
ik heb eerst gekookte kraanwater gebruikt maar mijn zoontje had er toch nog wat last van krampjes. nu gebruik ik bar le duc (wat ik overigens niet kook) en het gaat prima.
maar het pak van 2 liter gaat niet binnen 24 uur op hoor. en hij groeit er goed om.
nadeel is wel dat je met veel afval zit, vooral nu de gemeente gestopt is met het apart inzamelen van lege pakken. je zou daarom kunnen overwegen om spa blauw te gebruiken, daar heb je geen afval van.
groetjes
 
Hai,

Ik maak altijd de voeding voor 24 uur klaar.
Ik kook kraanwater en dat doe ik in een grote afsluitbare maatbeker. Het water laat ik dan afkoelen. Als het water afgekoeld is doe ik er de schepjes Nutrilon bij en dat zet ik in de koelkast. Als ik een flesje nodig heb, kan ik het zo in de fles doen en opwarmen in de magnetron.
 
Terug
Bovenaan