Kraanwater of bar le duc

Mijn zoontje is 5 maanden en krijgt 4 flesvoedingen per dag. Ik maak dat aan met bar le duc, nu hoorde ik van verschillende mensen dat het al gewoon kraanwater zou mogen zijn. Weet iemand hier iets meer van?? Wat doen jullie??

groetjes Martine
 
Hoi, ik werk in een kinderdagverblijf en bij ons is de regel dat kinderen vanaf 1 jaar pas kraanwater mogen. Voor die tijd nemen we gekookt (kraan)-water. Ben benieuwd wat andere mensen hier van zeggen.....
 
Hoi,

Ik geef vanaf 6 maanden onze kleine man kraanwater. Tenminste mijn man is daar mee begonnen. Ik ben het over gaan nemen. Akim heeft er helemaal geen last van dus.......
Misschien moet je het gewoon uitproberen. Akim doet al vanalles in zijn mond, dus waarom dan nog spawater ofzo geruiken. Bacteriën krijgt hij toch wel binnen. Je kunt ze wel overbeschermen hoor! Maar op een gegeven moment moeten ze zelf weerbaar worden.

Groetjes
 
Ik ben vanaf het begin kraan water gaan gebruiken, heb ook gelezen dat dit mocht.
Ik maak een hele kan klaar voor de volgende ochtend dit wel met gekookt water.
Maar als ik ergens naar toe ga dan gebruik ik gewoon kraan water met poeder. Ze vindt dit prima heeft nergens last van. Ik heb dit ook geleerd van mijn kraamverzorgster.
hilde
 
vanaf de geboorte gekookt kraanwater gedaan. de 1e fles daarmee was al bij 1 uurtje oud(jong). in het begin, eerste 3maanden kookte ik het lang, daarna gewoon koken en bij 6 mnd nam ik als ik wegging ook weleens gewoon water of voor de roosvicee. de melk heb ik tot 10 mnd met gekookt water gemaakt. daarna was het melkpoeder veranderd en kreeg mijn dochter diaree en toen zijn we op gewone melk over gegaan en weg diaree.
je hoort wel dat mensen altijd lauw kraanwater gebruiken maar ik heb geleerd dat dit niet goed is vanwege salmonella in de leiding. neem of goed heet of goed koud.
ik maakte ook voor de hele dag in een keer klaar.
 
Terug
Bovenaan