Kraanwater of spa blauw/barleduc??

Hoihoi,

We zijn nu bijna 4 dagen terug van onze vakantie in
België. Evy moet nog een beetje wennen weer aan het thuis zijn, volgens
mij. Huilt ietsjes meer, vooral als ze slapen moet.
Maar nu had ik het idee, dat ze op vakantie beter dronk dan nu weer thuis. Het zal natuurlijk ook aan de buitenlucht liggen.
Maar
ik heb ook het idee, dat het aan het water ligt. We vonden het water in
België anders ruiken, maar Evy dronk die week daar best wel goed.
Zaterdag
dronk ze hier thuis nog 785cc, maar sinds gister lijkt het per flesje
weer minder te worden. Ze dronk op vakantie flesjes van 170 leeg en nu
mogen we blij zijn, als ze 120/130 drinkt.
Ze is sowieso geen grote
drinkster; en Evy geeft heel goed zelf aan hoeveel ze wil. Maar ik kom
mijn onzekerheid maar niet kwijt, daar ze zo blijft schommelen met de
hoeveelheden. Als we denken dat we 10cc kunnen ophogen, schiet ze
gelijk weer 40/50cc terug naar een paar dagen.
Ze woog 2 weken terug 5620gr; maar we gaan morgen (op advies van de arts) weer even wegen.

Nu weet ik dat
het water wat hier uit de kraan komt veilig/schoon is; ik kook het
water ook eerst en zet het in voedingskan in de ijskast. Verwarm dan de
hoeveelheid water voor de voeding in een flessenwarmer en doe dan het
poeder erbij.
Kunnen we misschien niet beter flessen spa
blauw/barleduc gaan gebruiken? Het valt me namelijk ook op dat er in de
voedingskan steeds een bruine kring/aanslag komt, tot waar het water
staat.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi Iris,

het is niet goed om flessen spa blauw endergelijke te gebruiken, dit bevat geen kalk en fluor.
Je hoeft het water niet meer uit te koken, dit is beter voor de darmpjes en voor de afweer, zo raken ze beter gewend aan het water uit de kraan. alleen als je een huis hebt van voor 1950 heb je loden pijpen waar het water door stroomt dan moet het wel.

Je kan wel water koken dat is noodzakelijk als je de voeding voor de hele dag aanmaakt.

Waarom groeit je meisje niet goed?
de mijn ook niet hoor, word in september drie en weegt net nog geen elf kilo.
groetjes monique

Ben nog iets vergeten,
 maakte je je eigen ook druk op vakantie over haar flesjes? nu je weer thuis bent val je bijna weer terug in het oude patroon.
lees dat je onzeker bent over haar drinken en groei,
misschien voelt ze dat je gespannen bent en je eigen toch zorgen maakt, wat natuurlijk elke moeder doet. kindjes zijn gevoelig en voelen dit heel goed aan
Mijn dochter heeft 2 jaar niet gegeten en gedronken, je maakt je veel zorgen en als je dan ziet dat het goed gaa en daarna t gaat het een paar dagen weer zoals voorheen.Mischien kun je wat meedere keren kleiner porties geven, mischien is meer drinken per fles  voor haar nu geen must.
probeer je zorgen in bij zijn van haar los te laten, praat tegen haar in je gedachten en probeer positief te zijn.
probeer wat rust te vinden , en ik weet hoe moeilijk het ook is , praat over de zorgen als ze lekker ligt te slapen, misschien dat ze wat meer rust krijgt ,en haar weg met groeien en eten kan vinden.
Vaak gaat het beter als er rust in huis is.
heb je hulp van een pre-logopediste? die kan je helpen en advies geven met drinken, vraag ernaar bij je arts.

van een mama die precies weet hoe je je voelt!

groetjes Monique isa2005 en luc dec2007

Hoi,

Onze dochter heeft altijd de flessen met bar le duc gedronken. Ook wel eens ander water geprobeerd, kraanwater of eigen merk bronwater, maar daar kreeg ze krampjes van of de ontlasting veranderde heel erg. Nu zijn haar darmpjes beter ontwikkeld en krijgt ze kraanwater, gaat prima.
De arts bij ons op het cb raadde barleduc aan als je bronwater gaat gebruiken. Dit omdat er minder natrium enz. inzit. Ik heb de flessen eigenmerk en de barleduc eens vergeleken en in barleduc zit echt minder stoffen dan van andere merken.
Maar in principe moet kraanwater ook goed zijn. Ik kook het niet eens meer, maar Doreen is nu ook 6,5 maand. Warm het gewoon op in de magnetron.
Slecht drinken hoeft daar niet aan te liggen hoor, kan idd. ook versterkt worden door je eigen onrust of het is gewoon toeval. Net als je denkt, Eureka, zo werkt het wel, gooien die kleine draakjes hun ritme weer om. Die van ons in ieder geval wel!

Succes,
Liefs,
Karlien

Ik gebruik gewoon kraanwater. Wel altijd koud, warm water bevat teveel bacterien.
Als je water uit de winkel wilt gebruiken, gebruik dan inderdaad Bar-le-duc.
Wil je het water  uit de kraan  langer wilt bewaren, dan eerst ff laten koken....
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hoi,

Ik zag dat je dochter van mei is, wat betekent dat ze bijna 4 maanden is. Dit is vaak een leeftijd dat ze een voedingsdip krijgen. Alles om ze heen is interessanter dan de fles. Dus misschien ligt het daar wel aan en niet aan het water. Zolang ze goed groeit, poept en plast moet je je maar geen zorgen maken. Uiteindelijk zorgt ze zelf wel dat ze voldoende binnen krijgt.

Groetjes, Yvette

Hoihoi,

We gebruiken nu een dikke week de Barleduc en we zien echt een vooruitgang bij Evy. Eerst dronk ze heel onregelmatig en ging geen enkel flesje leeg. Er was geen pijl op te trekken.
Nu gaan meestal alle flesjes leeg en als ze al wat laat staan is het hooguit 10-20cc.
De eerste 24 uur neem ik gewoon Barleduc uit het pak. De tweede dag koken we het overgebleven water eerst.
Voor Evy dus echt de juiste keuze geweest.

@dirksmama:
Ik woon in Limburg

Bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan