Kraanwater of spa blauw/barleduc??

Hoihoi,

We wonen in Sittard, volgens mij geen mergelgebied. Heb op internet wel het hardheidgehalte van het water opgezocht.
Het drinken gaat nog steeds goed. Heb ondertussen ook maar even een nieuwe voedingskan gekocht bij de Prenatal. De oude was ondertussen helemaal uitgeslagen met kalk. Leek me ook niet meer zo fris. Kreeg het ook echt niet meer schoon, ondanks het feit, dat ik de kan iedere dag schoonmaakte.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Een voedingskan?

Bedoel je dat je de voeding niet per keer aanmaakt? Dat is echt riskant hoor, dat wordt al een aantal jaar door de fabrikanten afgeraden, nadat in 2002 in Belgie en Frankrijk een paar babies zijn overleden aan een darminfectie die veroorzaakt wordt door bacterien die in poedermelk voorkomen!
De kans op krampjes is trouwens ook groter als je de voeding niet per fles klaarmaakt.

Hoihoi,

Ik maak de voedingen voor Evy gewoon per keer aan. Ik gebruik de voedingskan alleen voor het water. Als ik een pak Barleduc open, mag je het de eerste 24 zo gebruiken, maar na de 24uur doe ik het overgebleven water koken en bewaar het dan in de ijskast in die voedingskan. Pak dan bij elke voeding water, verwarm dit in de flessenwarmer en doe dan pas het poeder erbij.
Zodoende.

Groetjes Iris mv Evy 16/05/08

Hey,

Wat grappig, nou ja grappig...
Onze dochter dronk ook vaak slecht, maar met bar le duc ging het, het allebeste. (ik hoefde het trouwens nooit te koken, ook niet als het langer dan 24 uur open stond...)
Nu is ze op kraanwater over.
Een paar weken terug waren we op vakantie in Limburg en ging het drinken langzaam slechter, ook haar ontlasting moeizamer. En leek ze krampen te hebben, veel huilen.  Weten het ook wel aan de tandjes, maar ik twijfelde ook over het water.
Eenmaal thuis ging het stukken beter.
Toeval? of niet?
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan