kramp door pap

sinds een paar dagen krijgt mijn zoontje van 5 maanden 2 eetlepels bambix rijstebloem door zijn laatste en eerste fles. nu krijgt hij daar erge krampjes van. hebben jullie ervaring of dit tijdelijk is of kan ik er beter mee stoppen...
 
Mijn eigen zoontje heeft het niet zo erg gehad, maar mijn buurmeisje heeft er erg op gereageerd tot verstopping toe..
Misschien als je het idee hebt dat hij heel erg tekort komt, kun je het in overleg met CB proberen met de granenpap vanaf 6 maanden van Bambix, daar zittten meer vezels in.
Als je het alleen doet omdat hij dan beter door zou moeten slapen, zou ik ermee stoppen en over een tijdje beginnen met de granenpap, want zo ga het het doel ook voorbij dan.
Suc6 ermee!
 
Ja heel herkenbaar... rijstbloem werkt echt verstoppend. Loïs kreeg direct harde poep! Stoppen is de enige remedie... de darmpjes zijn er niet klaar voor! En rijst is ook een product wat zelfs bij volwassenen verstoppend kan werken.

Om de boel weer een beetje goed op gang te krijgen kan Kindicol van VSM heel goed helpen. Het zijn druppels op natuurlijke basis en hielpen hier eigenlijk direct al.... tenminste na een dag druppels was de poep alweer zacht.

ik weet natuurlijk niet waarom je het geeft! Als ie veel honger heeft, zou je eventueel met een fruithapje kunnen beginnen... begin dan met zachte steenvruchten: peer, abrikoos... daar kunnen de darmpjes het beste tegen.
Als je hem door wilt laten slapen, bedenk dan dat baby's niet meer door gaan slapen door rijstebloem. dat is echt een fabel. Ze gaan doorslapen als ze er aan toe zijn en dat gaat heel goed zonder rijstebloem.

Succes!
 
Dat ze niet doorslapen door het geven van rijstebloem is absoluut GEEN fabel. 2x ervaring mee, dat mijn kinderen zo gauw ze rijstebloem door hun laatste fles kregen door gingen slapen. Dat kan geen toeval zijn!

Maar wat jou vraag betreft LILO. Als die krampjes begonnen zijn na het geven van rijstebloem zou ik er idd wel mee stoppen en zijn de darmpjes van je kindje er toch nog niet aan toe. Of heb je al geprobeerd om eerst 1 lepel erdoor te doen? Misschien is 2 te veel van het goede?

Suc6!
 
Na 2x ervaring is het nog geen feit hoor. Dat kan makkelijk toeval zijn.
Want er zijn ook zat verhalen dat het niet helpt.

Ik heb nooit rijstebloem gegeven, maar je hoort vaak dat het darmkrampen veroorzaakt. Dus als ik jou was zou ik er weer mee stoppen en eventueel over een tijdje nog eens proberen als de darmen wat beter volgroeid zijn.
 
hier hebben we heel veel last van krampen gehad, ook zonder rijstebloem..Zodra er weer een stap in de voeding bij kwam was het helemaal mis, fruithap, warme hap...Over op opvolgmelk..Ik kan nu pas zeggen dat het echt over is, met ruim 9 maanden, bijna 10..Nu heeft hij ook helemaal geen harde ontlasting meer.
Wat bij ons heel goed hielp is venkelthee, de melk aanmaken met 1/2 venkelthee 1/2 water en meneer lag heerlijk rustig te slapen en te spelen ipv huilen.
Idd, als je het doet om doorslapen zou ik het ook laten, liever een kindje zonder kramp wat lekker slaapt en een nachtfles, dan een huilend onsustig kind..
 
Bedankt voor al jullie reacties. Inderdaad wilde ik proberen of hij door zou slapen als ik hem rijstebloem zou geven,maar dit heeft juist het opgekeerde effect en slaapt hij helemaal niet meer. Ook wil hij nu zn fles helemaal niet meer ( ik heb echt het gevoel dat hij pijn/kramp in zn buik heeft) uiteraard ben ik gestopt met de rijstebloem en hoop dat hij snel weer een tevreden mannetje is. venkelthee kan ik inderdaad wel eens proberen, misschien dat dat helpt.
Ik had trouwens de infolijn van nutricia gebeld om het probleem voor te leggen en die zeiden dat het absoluut NIET door de bambix kan komen omdat dit zeer lichtverbaar is ze daar eigenlijk geen buikpijn/kramp van kunnen krijgen. Mijn gevoel is echter anders, bij ons voorlopig geen pap.....
 
Pas even op met venkelthee, schijnt namelijk weer achterhaald te zijn :-S
Volgens mij adviseren de zorgmensen nu juist weer rooibosthee te gebruiken.
Hier is een link naar voedingscentrum.nl;
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-veiligheid/schadelijke-stoffen/natuurlijke-gifstoffen/in-kruiden/allylalkoxybenzenen.aspx?highlight=venkelthee
l
daar staat het een en ander beschreven
 
Terug
Bovenaan