Kramp in de kuiten...

Hoihoi ,

word nu al een aantal nachten en ochtenden wakker doordat er kramp in mn kuiten schiet , ken dit eigenlijk alleen van mn voetballend broertje , het doet echt zeer , heeft iemand tips hoe je dit kan voorkomen??
Als het er nu in schiet moet ik mn tenen pakken en die na me toe trekken , maar zou graag willen weten hoe je dit kan voorkomen!?

Groetjes

Hoi,

Ik denk niet dat je het kunt voorkomen. Het is een echt zwangerschapskwaaltje. Ik heb het ook en ik hoor het van veel meer zwangere vrouwen.

Groetjes Corina

Hoi,
Onderstaand stukje vond ik op de site over kuitkramp, misschien heb je er wat aan.
Groetjes, Peet.

Kramp in je kuiten kan een signaal zijn dat je benen oververmoeid zijn, het kan een teken zijn van beginnende spataderen. Maar het kan ook door een tekort aan zout of calcium veroorzaakt worden. .
...Veel vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap last van kramp in hun benen/kuiten (vooral ’s nachts). Heb je een krampaanval? Strek dan je been en beweeg je tenen richting je hoofd. Masseer de verkrampte plek goed. Je kunt wel nog een paar dagen spierpijn houden..
...

Wat kun je tegen kramp doen?
.Belangrijk is dat je de bloedtoevoer activeert. Beweeg je voeten voldoende: draai rondjes terwijl je met je benen omhoog zit. Wisselvoetbaden (afwisselen van heet en koud water) kunnen ook helpen.

Kalk en magnesium kunnen beenkrampen voorkomen. Als je extra calcium en magnesium wilt gebruiken, moet je wel altijd tweemaal zoveel calcium als magnesium innemen. Calcium wordt alleen goed opgenomen als er voldoende vitamine D in het lichaam aanwezig is. Vraag wel eerst aan je verloskundige of gynaecoloog of het verstandig is om extra magnesium in te nemen.

Heb je vaak last van kuitkramp, overleg dan even met je verloskundige. Soms kunnen steunkousen ook helpen.

Hi,

Ik heb er gelukkig geen last van, bij de vorige ook niet gehad, maar ik hoorde dat een stuk sunlight zeep wonderen kan doen. Of het waar is, weet ik dus niet, maar dat is wat mij ter ore kwam bij de zwangerschapsyoga.

Gr. Tamara.

das toevallig
ben net vanochtend wakker geworden met erge kramp in mijn kuit.
zeer doet het zeker.
ik deed een tijdje me tenen om hoog en dat hielp wel iets.
ik herken het wel van me andere zwangerschappen.
lastig is het wel.
veel te doen om het te verkomen denk ik niet dat er is,
wel heb ik idd gelezen met te kort aan calcium dat het dan vaker voor kan komen.
dus melk drinken kan geen kwaad denk ik.
al drink ik het best al wel wat en nog had ik last vanochtend.
ik kan je dus ook niet echt goed er mee helpen.
succes ermee!
groetjes marielle

Hoii ,
Danke voor de reacties ,
Heb de huisarts eens gebeld omdat ik zowiezo ook een te lage bloeddruk enzo heb , misschien inderdaad wat met zouttekort ofzo..
Ze gaan me zowiezo ook weer bloedprikken ben eens benieuwd wat er uit komt..
Moet er woensdagochtend heen:)
Heb nu spierpijn haha alsof ik 6 uur achter elkaar gewandeld heb ofzoo

Hoi
Ik heb jaren op een sportschool gewerkt en zodoende heel vaak ermee in aanraking gekomen.
Het is niet een tekort aan calcium. Maar aan kalium.En dan niet in het lichaam zelf maar in de spier, de enige manier om het in de spieren te krijgen heb je magnesium voor nodig.
Ook door een magnesium tekort kan je migraine aanvallen van krijgen zelf neem ik 2 tot 3 keer in de week een magnesium oplostablet van de lidl hiervoor. Al jaren bijna geen last meer van. Heb nergens gevonden dat het met de zwangerschap niet mag. Maar ga het nu toch maar ff met mn HA overleggen.

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan