Kramp in mijn kuit vannacht!!

Wist niet wat me overkwam vannacht, verschrikkelijke kramp in m'n linkerkuit.
Het deed echt zo'n pijn.., heb daarna dus ook niet meer geslapen, fijn!

Nu nog last van mijn kuit, kan er niet goed op steunen.

Wie kent dit? En wat kan ik er tegen doen?
 
hoi Anne,

die kramp ga je nog wel meer krijgen. Dat komt doordat je buik dikker wordt en de aders naar de benen toe een beetje worden afgeknepen.
doordat de bloedsomloop dan minder is gaan de spieren makkelijker verzuren en dat gebeurdt met name in rusttoestand dus als je in bed ligt.
op het moment dat je er last van krijgt kun je 2 dingen doen:
1 je laat er warm water overheen lopen dan ontspant de spier zich weer
2 ga erop staan maar forseer niets zodra het erger pijn gaat doen iets meer ontspannen en probeer er later weer op te gaan staan.

Je kunt vandaag je man/partner of iemand anders natuurlijk vragen om je kuit zacht te masseren dan komt het wel goed met de pijn. je kuit heeft een opdonder gehad en die moet zich even herstellen.Gebruik wel altijd wat massage olie en als je dat niet in huis hebt is zelfs boter of olijfolie of welke olie dan ook goed.als het maar vet is.

verder kan je weinig doen als proberen zoveel mogelijk in beweging te blijven zodat de bloedsomloop in je benen optimaal blijft dat is natuurlijk voor meerderen dingen goed.

Succes ermee!!!!

groetjes Sandra
(sportmasseuze en zelf 39 weken zwanger)
 
Oja en tijgerbalsem wordt afgeraden maar dat moet je even met je vk overleggen of dat wel of niet mag.
Ik heb gehoord dat door wat erinzit het slecht zou zijn voor je kindje in de buik maar daar weet ik dan weer te weinig vanaf.

groetjes sandra
 
Enjoy de zwangerschapskwaaltjes.
Het hoort erbij meid.
Zorg voor goede doorbloeding door benen veel te bewegen. Drink veel melk,bananen schijnen ook te helpen
 
Ik heb er veel last van gehad tijdens mijn zwangerschappen. Soms was het zo erg dat ik een paar dagen mank liep. Mijn VK adviseerde mijn benen in te smeren met Venal creme van Bional. Dat hielp heel redelijk, ik kreeg minder vaak en minder heftig kramp! Je mag het gebruiken tijdens de zwangerschap!

Het kan ook een calcium gebrek zijn overigens!
 
Terug
Bovenaan