Kramp,kramp en nog eens kramp

Hallo allemaal,

Onze kleine man is inmiddels bijna 6 weken en hij heeft alleen maar kramp.
Overdag slaapt meneer haast niet alleen als je hem vast houdt. Zodra je hem neerlegt begint hij te trappen met zijn benen en zet het dan echt op een gillen. Hij heeft al voeding tegen krampjes, daar werd zijn ontlasting weer steen van dus nu heeft ie Lactulose en infocol om de kramp weer tegen te gaan en je raad het al, het helpt voor geen meter. Heb ook al de hulp van de Ostheopaat in geschakeld maar daar kunnen we pas 7 januari terecht. Het gekke is dat menneer wel slaapt van 23:30 uur tot ongeveer 07:00 uur. Dan begint hij te jammeren tot s-avonds 23:30 uur. Heeft er iemand nog een tip ofzo? Ik ben dit van mijn eerste namelijk niet gewent dat was een poepert eerste klas! Maar zoonlief 2 houdt het makkelijk 2 tot 3 dagen in. O ja heb ook druppels van vsm gehad maar die helpen ook niet. Misschien koemelk allergie of hebben ze daar andere klachten van?

Groetjes
 
Mijn oudste was precies zo.... Bij haar hebben we ook altijd 20 cc extra water in de fles gedaan. Hielp wel iets, maar helaas niet veel. Maar toch, alle beetjes zijn meegenomen!

Bij haar zijn wij ook met 2 maanden bij de osteopaat geweest. Kort daarna werden de krampjes ook minder. Of dat nu aan de leeftijd of aan de osteopaat heeft gelegen weet ik niet.....
Volgens mij sliep ze 's-nachts ook door vanwege uitputting, want toen de krampjes weg gingen, sliep ze ineens ook 's-nachts niet meer door.

Weinig tips, sorry. Maar dan weet je in ieder geval wel dat het ook vanzelf over kan/zal gaan!

Pauline

(o ja, dat van de koemelkallergie heb ik destijds ook aan mijn huisarts gevraagd, en die zei dat ze daarvan echt flinke eczeem moeten hebben)
 
Ik lees dat hij begint te huilen zodra je hem neerlegt. Zou het dan verborgen reflux kunnen zijn? Dan komt namelijk de voeding weer omhoog en dat is pijnlijk. JE zou eens kunnen proberen om het hoofdeinde van het ledikant een stuk te verhogen door er bijvoorbeeld boeken onder te doen.
 
Weer een andere voeding proberen. Je zou bijv. Nutrilon Pepti kunnen proberen. Dat is voor kinderen met koemelk allergie.
En zover ik weet kan een kind eczeem te hebben van koemelkallergie (had mijn dochter), maar dat had mijn broer helemaal niet.
Ook heb ik vaak gehoord dat Solgar's ABC Dophilus goed helpt tegen krampjes. Als je dat googled dan vind je daar heel veel over.
Succes!!
 
Ik lees dat hij begint te huilen zodra je hem neerlegt. Zou het dan verborgen reflux kunnen zijn? Dan komt namelijk de voeding weer omhoog en dat is pijnlijk. JE zou eens kunnen proberen om het hoofdeinde van het ledikant een stuk te verhogen door er bijvoorbeeld boeken onder te doen.
 
Hallo.. Klinkt mij ook als Reflux.. mijn zoontje had het ook zonder te spugen.. De nacht sliep hij door omdat ie doodmoe was maar de dag was vreselijk.. Op je arm liggen ze vaak met het hoofd hoger he.. De oplossing was heel simpel, beetje zuurremmende medicijnen (via kinderarts of huisarts) en de rust was terug gekeerd.. Ik zou er zeker eens naar vragen..Ook hij kon moeilijk poepen, soms helpt een beetje voozichtig plagen met de thermometer nog wel eens.. Koemelkallergie heeft veel meer verschijnselen hoor.. Hebben we helaas ook ervaring mee..Heel veel succes ermee.. Het kan heel slopend zijn.. gr Marianne
 
Hoi,
Mijn zoontje sliep ook niet overdag. Ook een slechte poeperd (hihi)...en flinke krampen.
Bij ons hielp voeding voor krampjes samen met 20cc extra water per fles en SAB simplex druppels (duits, via internet te bestellen). sinds de sab druppels, 4x7druppels/dag, ging het gelijk stukken beter. zijn uiteindelijk met 6 wkn wel in gaan bakeren uit wanhoop. Dit hielp gelijk, een totaal ander ventje gekregen. Maar 6 wkn nodig geweest, toen kon ie t zelf weer. Had het even nodig. Nu (6mnd) nog steeds geen slaper maar sinds 3mnd geen kramp meer te bekennen en altijd vrolijk!
hoop dat bje hier wat aan hebt! Succes, het lijkt eeuwen te duren maar het gaat over. trouwens onze zoon poept geweldig sinds hij begonnen is met eten!
 
Onze zoon had daar ook last van! Wij hebben een beetje zonnebloem olie door zijn flesvoeding gedaan werkte prima!

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan