Kramp,kramp en nog eens kramp

Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat sinds gister weer een beetje beter met de kleine. Zijn matras van zijn ledikant hadden we al omhoog omdat menneertje ook erg verkouden was. De Lactulose helpt nu ook goed als ik hem voor elke fles op een lepeltje een paar druppen geef. Ben er achter gekomen als ik hem te veel gaf in een keer hij daar ook weer op reageerde. Het stomme is nu wel dat nu het poepen weer beter gaat hij nu elke keer WEL wat spuugt als hij een boer moet laten. Dus misschien inderdaad reflux.

Nou wij tobben hier nog ff aan. In iedergeval voor jullie allen fijne feestdagen!
 
Mijn dochtertje van 6 weken heeft er ook last van, met name 's avonds. De ene dag ineens een stuk erger dan de ander. Infacol geprobeerd, Cinababy maar ik had niet het idee dat het echt hielp.

De verloskundige raadde me Orthiflor Start aan. Is een probioticum en schijnt de darmflora te ondersteunen. Is te koop bij apotheek en volgens mij te vergelijken met dat ABC Dophilus. Je hoeft ook maar in 1 fles per dag poeder te doen, dus niet zoals Infacol voor elke voeding etc. Wij gebruiken het nu pas twee dagen dus ik kan nog niet echt zeggen dat het helpt... afwachten.
Het is vreselijk frustrerend als je kleintje zo huilt. Iedereen zegt wel dat het erbij hoort en alleen tijd helpt maar blijf maar eens rustig als je ziet dat je kindje het uitgilt van de pijn.

Enige troost is om te lezen dat wij niet de enige ouders zijn die af en toe met onze handen in het haar zitten en het niet meer weten... en dat t wel weer goed komt :)

Fijne dagen en groetjes!

 
Hoi!
Wat een gedoe he? Vervelend hoor! Mijn oudste (nu 3) had koemelkallergie (tot zijn 3e) eczeem en astma, de jongste begon na 9 weken alléén maar te huilen. Ik dacht dat zij de dans ontsprong, ze had geen eczeem, was alleen ragerig. Maar nu blijkt, dat ze verborgen reflux heeft (na een slikfoto) en dat ze tóch km-allergie heeft. Poepen is 1 van de dingen die kinderen met kma slecht doen, het is het 1 of het ander, óf diarree, of vreselijke ontstopping. Reflux is ook zo'n klacht die er bij hoort, en ja het kán ook dat er astmatische klachten en eczeem bij komen kijken, maar dat hoeft niet!

Probeer idd de voeding ns in te dikken evt. met nutriton of als hij straks ouder is met wat pap. Kan helpen, blijven de klachten dan zou je kunnen proberen om pepti te gaan gebruiken of nutramigen (1), na 2 weken zie je goed verschil en kan je misschien weer proberen hoe hij reageert op de normale voeding. Zie je ook snel genoeg hoor!!

Hoop dat je er wat aan hebt, en sterkte!!

Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan