Kramp, wat doen jullie eraan?

Hoi hoi

Ik ben ondertussen 6 maanden op weg en sinds een paar weken heb ik steeds kramp in mijn rechter kuit. Daarnaast ook al last van gezwolle voeten en handen in de avond. De kramp komt dan ook tot nu toe alleen in de nacht, is zo pijnlijk dat ik steeds mijn man wakker maak om mij hieruit te helpen.
Nu had ik dit dus zondag op maandag nacht ook, maandag moest ik toevallig naar mijn fisio en heeft ze gelijk mijn uit gemasseerd, maar de pijn lijkt nu alleen maar erger in plaats van beter. Nu weet ik dat vaak na masseren dingen eerst wat erger worden, dan beter. Maar ik lees graag of mensen tips hebben om minder last te hebben van kramp. Ik weet dat magnesium kan helpen, helaas bij mij tot nu toe dus niet. En hoe lang mag of kan het pijnlijk blijven?

Ik hoop dat er mensen zijn met advies.

Heel veel water drinken. Dat heeft mij geholpen. Ik heb er de hele zwangerschap last van gehad. Daarnaast droeg ik geen pumps of hele platte schoenen, altijd iets met een klein breed hakje. 

Ik doe elke avond voor het slapen gaan rek en strekoefeningen. Heb minder vaak last van de krampen.

Trek op het moment van kramp je tenen naar je toe, zorgt er bij mij voor dat het minder wordt. Vooraf idd veel water drinken!
Succes!

De vk had mij magnesium aangeraden. In het begin had ik erg last van kramp, nu 36 weken en al een hele tijd geen last meer van gehad.

Bedankt allemaal,
magnesium werkt bij mij helaas niet,
ik zal eens kijken of het werk inderdaad om nog meer water te drinken en eventueel wat oefeningen inderdaad voor het slapen gaan.

Heel fijn dat deze site bestaat zodat we elkaar wat kunnen helpen.

Oefff, ja krampen zijn zo pijnlijk. Ik had er ook last van tijdens de zwangerschap. Elke avond voor het slapen gaan masseerde mijn vriend m'n kuiten. Dat hielp echt! Als hij het was vergeten, dan had ik bijna altijd kramp.

Terug
Bovenaan