kramp

Help! Ik word 's ochtends en 's nachts een aantal keer wakker met vreselijke kramp in mijn kuit. Wat helpt is om meteen mijn bed uit te springen en plat op de vloer te gaan staan, dan is het meteen over. Het probleem is dat ik vergevorderde bekkeninstabiliteit heb en niet zo makkelijk meer spring, het kost me minstens een minuut of vijf om mijn bed uit te komen. Heeft er iemand tips om op een andere manier van die kramp af te komen, iets dat ik ter plekke kan doen? Op een bepaalde manier mijn been strekken of op een bepaalde plek masseren oid?
 
Een beker melk voor het slapengaan, het zou calciumtekort kunnen zijn. Neem anders een multivitamine voor zwangeren, het zou ook aan een ander mineraal kunnen liggen.
 
Heb er ook veel last van gehad op vakantie, waar ik dus bijna geen melk heb gedronken. Nu thuis met mijn portie melk etc. heb ik er bijna geen last meer van. Wat Anneke schrijft lijkt dus te kloppen. Succes.
 
Ik drink veel melk, maar heb er ook last van. Wat ik doe is mijn voet naar achteren duwen (dus een soort sta beweging maken), meestal trekt het dan redelijk snel weg.
 
ja en ik hoorde gister van mijn schoonmoeder dat je dan tomaten moet gaan eten.
en om ter plekke van de kramp af te komen moet je je tenen naar je toe trekken en niet van je af want dan schiet het er nog erger in hoop dat het ook bij jou helpt sterkte.

liefs R
 
Ik heb er ook regelmatig last van en wat bij mij altijd helpt (omdat je inderdaad uit je slaap niet zo snel kunt opstaan) ik heb een ijzeren rand om mijn bed waar ik me kuit tegenaan druk omdat dit koud is verslappen de spieren. En zo'n hoefijzerkusen schijnt ook te helpen.

Groetjes
 
Ik heb geregeld kramp in mijn kuiten en voeten. Ik trek mijn voet naar me toe, maar als het weg is, komt het binnen 5 min weer terug en zo wel een keer of 6.

Wat ik tegenwoordig doe is eigenlijk toegeven aan de kramp. Ik blijf gewoon liggen en duw mijn tenen van me af waardoor het erger wordt. Het is dan even een half minuutje heel erg, maar dan is het ook weg. Bij mij helpt het.

Je hoeft er je bed niet voor uit en niet bij je tenen te kunnen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan