Kramp

bij sporten (ik zwem) zei de instructrice altijd als iemand kramp had: heb je wel genoeg gedronken.. misschien gaat dat hier ook op?

Ik heb er (gelukkig, nog) geen last van

ik heb het niet elke nacht, maar ik heb het wel eens gehad. werd ik 's morgens wakker en moest ik naar het toilet en toen schoot het erin. echt om te janken idd.

rustig bewegen, tenen naar je schenen strekken en verder weet ik 't ook niet.

Tip!

Ook ik heb er veel last van.
Niet iedere nacht maar wel met regelmaat.
Op zwangerschapsgym zeiden ze me dat je het beste ondet bv het tanden poetsen rek en strek oefeningen moest doen met je benen.
Dus om en om de been naar achter en dan strak in spanning een paar seconde laten staan.
En dan om wisselen.
Ik doe het al een paar dagen en ik heb er geen last meer van. )
Afkloppen.
Ze zeggen dat het betekend dat je die dag te veel hebt gedaan.
Dat het een waarschuwing is van je lichaam.

Ik ben benieuwd of dat het bij jouw ook helpt.

Ook hier herkenbaar. Maar dat het komt van teveel doen....???!!! Door bekkeninstabiliteit kan ik nog maar weinig en lig ik elke middag te rusten. Dus ik kan niet zeggen dat ik teveel doe. Maar toch heb ik er af en toe last van in mijn kuiten en grote teen. Heb zelfs 's nachts een keer manlief wakker gemaakt om me er van te verlossen. Ik kreeg zelf mijn been niet meer gestrekt. Ik heb wel eens gehoord dat het wil helpen als je voor het slapen gaan met de douche afwisselend koud en warm water over je benen laat stromen, dit bevordert de doorbloeding en dat schijnt te helpen tegen kramp.

Hoi hoi,
Bedankt voor alle tips!
Op dit moment gaat het redelijk goed en heb ik weinig last van kramp.
Lig nu ook 's nachts met mn voeten wat hoger op een kussen en we gaan regelmatig 's avonds nog even een rondje wandelen. Dat zou moeten helpen voor een goede doorbloeding. Tot nu toe gaat het me prima af!

Liefs

Terug
Bovenaan