Krampen (laag in onderbuik)

<p>Hey allemaal, nu 6+1 (eigen berekening)</p><p>Heb zo nu en dan krampen laag in me onderbuik en echt goed gevoelig tegen pijn aan en voel dit ook dan laag in me onderrug.. meestal duurt dit 15min en is dan weer weg.. maar lig dan echt even 15min dubbel en te puffen en te zuchten van die kramp.</p><p>wat is nou normaal qua krampen/pijn in je onderbuik?? Hoort dat zo heftig te zijn?? Wanneer moet je, je zorgen maken?? </p><p>Ben al vanaf het begin van me zwangerschap bang voor een miskraam of een bbz, denk dat veel vrouwen daar bang voor zijn maar elke keer als ik het dus voel denk ik ohh jee, zal het wel goed ingenesteld zijn? Kan je zo vroeg in je zwangerschap al een bbz voelen?? Ik maak me zoveel zorgen dat het niet goed zit.. </p><p>had voor me zwangerschap een koper spiraal en die er uit laten halen door dus precies zulke krampen en veel bloed verlies (3weken bloeden 2 weken niet), meteen na verwijdering van spiraal, dus de eerste ronde zwanger en dus weer zulke krampen voelen.. </p><p>iemand tips of een vergelijkbaar verhaal?? Wat zouden jullie in mijn situatie doen?? </p><p>Alvast bedankt ❤️</p>

Hoi SanneStar,
Van harte gefeliciteerd!

Ik had in het begin precies zulke krampen. Dacht ook aan bbz, miskraam en noem maar op.
Wat je zelf zegt, ik lag ook dubbel van de 'pijn', die was echt erg.
Heb zelfs krampen gehad tot aan de 25 weken ongeveer..

Ik denk dat als je echt rood bloed verliest in combinatie met heftige krampen, dat je contact moet opnemen met je vk. Of als de pijn echt aan 1 kant zit bij je eierstokken.
Zolang je geen bloed verliest is het, hoe moeilijk ook, afwachten tot de eerste echo. Er is momenteel zo veel gaande in je baarmoeder dat het ergens wel logisch is dat je mega krampen hebt.

Als je het niet vertrouwd dan kun je misschien voor een vroege echo gaan. De kans is dan wel aanwezig dat je nog niks ziet of nog geen hartje ziet kloppen omdat het nog erg vroeg is.

Als je je ongerust maakt dan altijd je vk bellen om dit uit te spreken en dat zij je gerust kan stellen :)

Ohh toch wel fijn om te horen dat jij dit ook hebt gehad begon al allemaal spoken te zien. (Voor jou natuurlijk niet)
Het is alleen gelukkig kramp vaak onderin me buik en soms rechts en pas 1x links gevoeld.. geen bloed verlies en had er gisteren voor me gevoel toch ook een test er tegen aan gegooid.. nog steeds een knal test.
snap best dat er veel gebeurt in je baarmoeder en dat je darmen schuiven wat je zeker voelt maar dat er zoveel pijn bij kwam kijken had ik nooit verwacht.
de echo die ik 6juli heb is al een vroege echo (zelf aangevraagd) want de eerste officiële echo is pas 27juli en daar kon ik niet op wachten, hahaha. Dus weet niet of het zin heeft om mijn vk te bellen met me angst en klachten en dat ze dan de echo vervroegd?

Hahah ik kan nu een opmerking maken over 'dat er zoveel pijn bij kwam kijken had ik nooit verwacht' ;-)

Een echo nog eerder zullen ze denk ik niet doen. Je hebt nu rond je 7 weken de eerste, dan zal het hartje net kloppen. Als je nu gaat dan ben ik bang dat er echt niks te zien is.

Het is voor nu afwachten en wat ik al zei, zolang je geen rood bloedverlies met serieuze krampen hebt is het echt het begin van je zwangerschap.
Bij een bbz heb je ook continue pijn omdat het allemaal groeit op een verkeerde plek.
Probeer toch te ontspannen en lekker te genieten dat je zwanger bent. Nog 'maar' een weekje :)
Laat je iets weten in deze post volgende week?

Herkenbaar die krampen! Ik heb daar ook last van, maar ben maar pril zwanger (afgelopen maandag was nod, denk ik, want mn cyclus was dit keer anders Haha). Ik merk het vooral als ik in de auto zit of in bed lig. Gedurende mijn werk heb ik dermate veel afleiding (lees:drukte) dat ik geen tijd heb om erop te letten en het dan ook niet merk.
Zal er wel bijhoren zeker? Vind het wel ook een beetje eng, want het voelt als een milde ongesteldheidsbuikpijn en ik heb verder nul komma nul klachten, buiten één gevoelige borst (ja, echt maar eentje. Ook zo vaag haha). Had gister nog even een paniek moment omdat zelfs die gevoeligheid even weg was, maar de test was knal, dus het zal nog wel goed zijn. Vandaag is die ene weer gevoelig. 
Dat nergens trek in hebben ken ik ook! At altijd yoghurt met cruesli en fruit, maar heb totaal geen zin in zowel yoghurt of die cruesli. Alleen maar fruit. Bij het avondeten zit ik ook mega snel vol. En die darmen die zijn ook lekker aan het borrelen en doen. Haha, fijn hè! 
Mijn man zegt: gewoon lekker “doorleven” (en het niet zien als afwachten Haha). Ik vind het nog zo spannend en onwerkelijk dat we ook nog niet hebben gebeld met een verloskundige of arts. 

Lnoniem: Ik zal zeker laten weten hoe de echo verlopen is.. wachten duurt zo lang.. normaal vliegen de weken om en nu sinds het wachten na me eiersprong gaan de weken zo langzaam, hahaha! 
Yres: ja dat veel niet meer lusten enzo ken ik.. lust opeens genoeg dingen niet meer en ben eigenlijk alleen maar gek op kaas en fruit.. om gek van te worden!
ik heb meteen de vk, arts & moeders voor moeders gebeld zat in een hele positieve vibe dus dacht meteen doen voor ik onzeker ga worden (zoals ik dus nu ben). Begin had ik ook weinig tot geen last maar veranderde al snel met 4 a 5 dagen.. voel zoveel en dan hoor ik andere zwangere om me heen zeggen dat ze nergens last van hebben, alleen gevoelige borsten.. ben er jaloers op! Maar ach, je moet er wat voor over hebben om een wondertje te mogen/kunnen dragen.

Ik heb van week 5 tm week 8 krampen gehad. Ook meerdere keren dat mijn rug en mn benen helemaal warm werden en zoveel menstruatie achtige krampen dat ik ook dubbel lag vd pijn. Ik verloor bruin bloed en bruin slijm. De hele dag door. Nu ligt er een prachtig gezond meisje van 15 weken naast me. Het kan goed komen!!

@sannestar, wat vervelend dat je ineens zoveel klachten hebt! Kan je nog wel gewoon werken of moet je je echt al ziekmelden?
Haha, bij mij kan het dus volgende week ook wellicht ineens omslaan? Nu is het gelukkig nog een milde misselijkheid (zonder overgeven) en beroerd slapen. Word echt bijna dagelijks midden in de nacht wakker en dan ben ik echt klaarwakker. Heel irritant! Vervolgens ben ik gedurende de dag moe en in de avond bloei ik weer op en kan ik niet slapen. Haha, echt een lekkere viscieuze cirkel. Maar ach, inderdaad als er een klein, mooi en vooral gezond wondertje van mag komen is het helemaal prima! 
Wat goed van jou dat je direct arts, vk en moeders voor moeders hebt gebeld. Ben je daar inderdaad direct vanaf Haha. Ik denk dat ik mezelf eerder nog zou aanmelden voor moeder voor moeders dan de vk. Bij de vk raden ze op de website ook aan pas op intake te komen met 8w en rond 10-12w voor de eerste echo. Dus ik heb nog tijd ;) 
@jhl AH wat fijn dat je kleine meisje gezond en wel is. Het blijft toch iets heel moois hè! Geniet van elkaar! 

Terug
Bovenaan