Krampjes 3w baby(advies flesvoeding?)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoon is iets meer dan 3 weken geleden met keizersnede geboren, omdat de bevalling heel zwaar was en de baby aan de kleine kant was hebben we besloten om flesvoeding te geven( wouden niet dat de baby teveel gewicht verliest omdat de moedermelk meestal later op de gang komt bij keizersnede, ook door mijn lichamelijke klachten) nu hij bijna 4 weken is merken wij laatste 2 dagen dat hij heel veel last heeft van krampjes(ontroostbaar, trappende beentjes, veel windjes laten tijdens huilen). </p><p>Hij drinkt nu poedermelk van merk Nutrilon, alleen horen wij van veel mensen dat nutrilon geen goede poedermelk is voor de krampjes omdat de baby’s makkelijk verstopping raken. Weet niet of dat echt zo is, we merken wel dat hij moeite heeft met ontlasting laatste 2 dagen. We zitten nu te twijfelen om te gaan overstappen naar merk Hipp, daarin zit er probiotica in die beter is voor de darmen en het is biologisch. </p><p>Zijn er mama’s die ervaring hebben met poedermelk Hipp? Of hebben jullie misschien ervaring met andere poedermelk die beter voor de krampjes is? Alvast bedankt </p>

Wij gebruiken ook de nutrilon voeding en onze tweeling van 4 weken oud heeft weinig last van krampjes af en toe een keer. 
Weet niet welke fles jullie gebruiken? Misschien ligt het daar aan. Wij gebruiken dr. Brown flessen. 

Hoi
Ik heb mijn dochter de eerste 6 maanden ook nutrilon gegeven en heeft bijna geen last gehad van krampen wist niet eens dat daar met andere standaard voeding verschil in kon zitten en zijn na 6 maanden overgestapt op jumbo voeding ze hadden regelmatig geen nutrilon op voorraad en mijn dochter wilde bijna geen melk meer drinken en die van de jumbo ging iets beter ze drinkt bijna 2 flessen leeg 

Mijn zoon is 6 weken en heeft ook veel krampjes gehad, ik gebruik nu dr brown flessen en vsm cinababy druppels en dat brengt enorm veel verlichting.
Voorral de druppels helpen in combinatie met veel laten boeren. 
Want mijn zoon ook heel fijn vind bij krampjes is lekker op zijn buik liggen met een kruik tegen hem aan, dan komen alle scheetjes eruit en lucht het hem op.
Hoop dat je er wat aan hebt!!! Succes

Ik gebruik HERO standaard voeding en de dr Brown fles. Mijn dochter heeft geen last van krampjes. 
Bij mijn oudste dochter gebruikte ik dezelfde voeding, maar een Avent-fles en difraxfles. Bij beide flessen had ze last van krampjes. Pas toen ik overstapte op dr Brown fles, waren de krampjes veeeeeel minder. 
Ik weet niet of je de dr Brown fles gebruikt, maar het werkt écht. Daar zit eerder verschil in dan in de voeding denk ik.
Ik werk op een kinderdagverblijf en 80% van de kinderen drinkt uit een dr Brown fles!
En de voeding moet je voorzichtig husselen en niet hard schudden zodat er zo weinig mogelijk lucht in de fles zit. 
Infacol heb ik ook geprobeerd bij mijn oudste dochter, hielp echt niks!!!

Hier ook dr Brown flessen, en de melk roeren ipv schudden helpt ook :)
Wij gebruikten ook sab simplex druppels zodat ze beter kon boeren en dus minder last had van de luchtbellen in haar maag en darmen. 

Wij hadden eerst dr brown flessen en nu difrax, beide even goed voor krampjes ivm ventiel (zit bij difrax onderin).
Daarnaast helpen vsm cinababy en infacol. Bij ons helpt infacol juist beter. Dit geef ik vooral preventief want hij heeft weinig last van krampjes. 
Daarnaast krijgt onze zoon ook nutrilon dus denk niet dat het daar aan ligt hoor.. 

Hoi allemaal,
ja ik gebruik ook dr brown fles, dus daar ligt het denk ik niet aan. Vind het zo zielig om hem zo zien te huilen, dat wij dan niks kunnen doen om zijn last te verlichten. Hij heeft al een dag niet meer gepoept terwijl hij normaal 2-3 poepluiers had. Vandaag liet hij alleen maar heel veel scheetjes, meestal bij wanneer hij aan het huilen is.

Terug
Bovenaan