Krampjes 3w baby(advies flesvoeding?)

Wij zijn ook met nutrilon gestopt na 2 weken en overgegaan op standaard kruidvat merk na grondig onderzoek. Dr.Brown fles hadden we vanaf dag 1 dus lag echt aan de voeding. Ook trok ik een slappe thee van Annique rooibos (natuurlijk, en zonder cafeine) ipv gewoom gekookt water en dat hielp ook wonderen. Het legt as het ware een beschermlaagje binnen zodat de lucht niet vast gaat zitten en de voeding niet “bijt” in de organen. We gingen van 4x per week uren lang huilen naar 1x per maand eens een beetje last! De thee krijg je bij de gezondheidswinkeltjes, is niet duur en 1 zakje maakte ik een hele kan van wat ik de hele dag gebruikte om de flesvoeding mee te maken. Na 4 mnd langzaam afgebouwd want de meeste babys hebben niet langer dan dat last van krampen. Nutrilon is een grote naam vandaar dachten we er goed aan te doen maar de samen stelling wijkt amper af van anderen, alleen is hij een stuk zwaarder en zuurder. De infacol enz hielp hier totaal niks btw. Succes verder en hopelijk is het snel verholpen met de tips ?

Hoi, 
Hier moeder van 2 jongens. Oudste (nu bijna 2,5 jaar) op nutrilon gehad en jongste (12 weken) nu ook op nutrilon.
Bij beide jongens al vanaf begin krampjes gehad, maar denk zelf dat het ook gewoon hoort bij baby's. De darmen zijn nog niet 'rijp' waardoor dus die krampjes worden veroorzaakt.
Beide de oudste infacol en vsm cinababy gebruikt. Maar hielp niet. Uiteindelijk sab simplex gebruikt (niet in Nederland te verkrijgen officieel) en hielp erg goed. Ook daarbij anti coliek fles van dr brown.
Bij jongste ook vanaf dag 1 sab simplex gebruikt maar bij hem difrax fles (ook anti coliek systeem) ivm nutrilon AR voeding wat dikker is tegen spugen. Helaas zowel oudste als jongste zoon reflux.
Helaas werkt het één niet altijd bij een ander. Gewoon op je gevoel af gaan en doen wat jou het beste lijkt. 
Succes. Gr. 

Ik ben toen die tijd overgestapt op omneo comfort 1, tegen krampjes.
mijn baby had de volle 3 maanden vreselijke krampjes, dit heeft haar wel goed geholpen in combinatie met de Dr Brown flessen.

groetjess

Als eerste nog gefeliciteerd met jullie zoon,
Hier een dochtertje van nu 6 weken ze kreeg ook snel krampjes. Nu krijgt ze hero comfort+ voeding en gebruiken philips avent natural flessen ze heeft helemaal geen krampjes meer. 
Bij onze oudste dochter deze voeding ook gebruikt en werkte toen ook goed. 

Ik gebruikte hipp na de bv. Het leek toen even goed te gaan maar ging 3 weken geleden weer helemaal mis. Nu geef ik hem geitenmelk (pure goat) het is wel duur maar ik heb een ander kind!!!!! Echt n aanrader!!

Terug
Bovenaan