Krampjes en andere vragen...jullie ervaring ...?

Mijn dochter Daantje (van 5 weken) zit niet lekker in haar vel; ze loopt de hele dag te persen en windjes te laten (ontlasting is wel normaal, niet hard) en heeft veel last van krampjes, echt pijn, zo zielig; of ze slaapt of ze is wakker en heeft kramp (of wordt wakker van de krampjes), ligt bijna nooit ns lekker relaxed om zich heen te kijken. we gebruiken inmiddels Friso Comfort met (sinds kort) Orthiflor Start (Infacol werkte eigenlijk niet), iemand daar ervaring mee (zowel de flesvoeding als de Orthiflor)?

Verder ziet haar gezichtje en lijfje er gehavend uit, veel puistjes en vlekjes en heb ik blaasjes/plekjes op haar schaamlipjes ontdekt. Net op het cb geweest en ben doorverwezen naar de huisarts, waarschijnlijk spruw in haar mondje en misschien schimmeltje bij vaginaatje.
Tot overmaat van ramp ook hartruisje ontdekt (maar dat kan volgens arts heel onschuldig zijn).

Zie t even allemaal niet zitten, vind t zo zielig voor haar (en ook voor mij ;-)en wil ook zo graag iets aan die krampjes doen!

Oh ja, iemand ervaring met 3 standen speen van Difrax? Ik gebruik nu die van Avent (moet voor de comfort 3-standen speen gebruiken, anders gaat t er niet doorheen)en vind t gat van stand 1 zo groot; gevolg; fles (te) snel leeg, niet bevorderlijk voor krampjes...

Bedankt alvast!

ooh meid toch wat zonde dat het even niet lekker gaat.

mijn oudtse 2 hebben ook beide spruw gehad ... pff wat een ellende.
alles goed uitkoken en blijven doen totdat het over is.
heb je er iets voor gekregen?

de krampjes... ja kom ik weer aan: de dr browns fles!!!! die helpt echt tegen krampjes.
daarnaast gebruikte ik ook cinababy, met die combi is het bij bjorn over gegaan.
infacol hielp hier ook niet.

met het andere wat je schrijft heb ik geen ervaring.

heel veel succes en ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is.....

OOh nee, kop op meid.

Voor de krampjes kan ik 'infacol' aanbevelen. Krijg je gewoon bij de drogist. Is een onschuldig middeltje tegen krampjes windjes en boertjes. Het helpt binnen een dag (bij Stan in ieder geval). Je moet 1 pipetje voor elke fles geven.

Voor de spruw heb ik van de huisarts daktarin orale gel gekregen. (we hadden al 3 kuren nystatine gehad maar het hielp helemaal niks). Ze willen die gel normaal niet geven omdat het een gel is en moeilijk door te slikken voor baby;s. Ik heb dat iedere keer op zo'n babywattenstaafje gedaan en de wangetjes en binnenkant lipjes dun ingesmeerd na de fles. Verder is het dan ook aan te bevelen om alle flesjes en speentjes na gebruik iedere keer te steriliseren of uit te koken, anders blijf je keer op keer besmetten.

Voor het schimmeltje bij de vagina weet ik eventjes niet.... we hebben een jongetje....

Succues ermee schat!

He meid, geen ervaring maar wil je heel veel succes wensen. Heb geduld dan komt het allemaal wel goed.
Infacol hielp hier een paar dagen daarna niet meer.
Ondanks de krampjes, (die van ons een half uurtje per dag, en daarbij schrikt hij ook wel eens wakker van een scheet,) hebben wij gewoon de hypoallergeen voeding van Friso, het is gewoon iets waar ze doorheen moeten.
Elke baby heeft dit de 1ste 3 maanden de 1 wat meer last dan de ander.

Wat hier helpt is de roterende houding, dus dragen op je arm met hoofdje bij je elleboog, en zijn buikje op je onderarm. Super.

En de dr brown fles.

liefs

Hey.
Das wel jammer zeg dat infacol ni wil helpen.
Hier gelukkig wel.
Ben dr blij om.
We gebruiken een diflax fles en t gaat tot nu toe gewoon nog goed met drinken.
Gewoon voor de fles gewoon ff een pipetje infacol,waat ze ff zo leuk van zuur kan kijken,maar het helpt dr wel.
Ook had ze last van spruw en dr billetjes waren rood en beetje met pikkeltjes.
Hebbe de fles aantal keren goed uitgekookt.
Bij iedere nieuwe pamper ff de billetjes ingesmeerd met sudocrem.
Het ziet dr ook weer beter uit.
Toch gaan we voor zekerheid nog wel naar de huisarts toe.

Wat vervelend allemaal!

Voor de darmkrampjes gebruik ik sab simplex, werkt erg goed.
Spruw is echt een ramp, wij( geeft bv dus ik heb het ook) komen er maar niet vanaf. Die gel waar happy het over heeft wil mijn huisarts niet voorschrijven. Ik heb gisteren via internet Gentiaan violet besteld. Heb er goede verhalen over gehoord, dus hopelijk helpt dat wel.

Ik was ook erg bang dat mijn dochter een hartruisje zou hebben omdat ik dat zelf ook heb. Gelukkig heeft Karlijn geen ruisje. Wordt er nu onderzocht waar je dochtertje het heeft(kamer /boezem, links of rechts)? Dat schijnt wel uit te maken. Voor mij was dit een reden waarom ik in het ziekenhuis moest bevallen maar verder merk ik er helemaal niks van, hopelijk geldt dat ook voor jou dochter!

sterkte!

Erg he???? Hier ook een erg ontevreden mannetje met buikkramp. Ben ik helemaal niet gewend want onze eerste had/heeft echt nooit NERGENS last van. (Is nu drie en is vorige week voor het eerst echt ziek geweest. Ik wist niet wat me overkwam) Infacol doet hier ook erg weinig, en precies wat jij zegt, hij slaapt, of hij is wakker van de buikpijn. zo sneu. Ben nu ook overgestapt naar friso voeding, hopen dat dit snel beter gaat.
Heel veel sterkte. Ik zal aan je denken de volgende keer als ik samen met hem huilend op de bank zit.
Liefs, Kim.

Terug
Bovenaan