Krampjes: hart onder de riem

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van 6 weken heeft veel last van krampjes. Ontzettend zielig, alhoewel ik weet dat dit erbij kan horen. Ik vind het best heftig en heb nu echt even behoefte nu aan bemoedigende ervaringsverhalen. Gaat het echt over? ?</p><p>Hopende een oplossing te vinden hebben we infacol geprobeerd (werkte niet), we gebruiken Protectis (probiotica druppels), boeren tussendoor en na de borstvoeding. Tijdens zo’n aanval hou ik hem lekker tegen me aan, klampt hij me wanhopig vast en schopt met zijn beentjes. Tussen de kreetjes door zuigt hij als een malle op zijn speentje en als het voorbij is valt hij uitgeput in slaap. Ik lees overal dat krampjes vaak 20-30 min na de voeding beginnen, maar hier is het echt willekeurig: tijdens, direct na of zelfs 2 uur verder. Kan in de ochtend, middag of avond zijn. De nacht gelukkig tot nu toe niet...<br /><br />Ik lees ook veel dat de piek op 6-8 weken zit, dus hoop maar dat we daar nu zitten en dat het vanaf nu beter gaat. Hoor graag jullie ervaringen! Hopelijk even een hart onder de riem :) </p>

Ok, hart onder de riem; Het wordt echt minder en uiteindelijk gaat het over! Neemt niet weg dat jouw moederhart het verschrikkelijk vind?
De middeltjes werkten hier allemaal niet, beide knullen van mij hadden/hebben wel enorm veel baat bij fietsen met de beentjes om de lucht te laten ontsnappen. Ook op de buik op je arm leggen werkt hier goed.
Laat de piek waarover je het hebt even los want daarna zul je waarschijnlijk ook momenten hebben dat het erger wordt. Vaak pas na een jaar (of langer) zullen de krampjes tot het verleden behoren. Maar het komt goed! ?

Heel zielig idd! Een osteopaat kan nog helpen, ik heb daar tips gekregen voor betere doorstroom en verlichting. Oa zacht masseren op het buikje, boven de navel, met de klok mee. Of de beentjes met knietjes naar buiten heel zachtjes richting rompje duwen (dan komt er iets ruimte tussen de billen en ontsnapt soms eerder vast zittende lucht). En uiteraard heeeel goed laten boeren, soms ook nog een uur na de voeding. Alle lucht die er zo uit komt, komt niet in de darmen terecht. En soms moet je wel naar je onderbuik luisteren en is er meer aan de hand (bijv koemelkeiwitallergie). Sterkte!

Het hoort er inderdaad bij maar het is zeker zielig! Bij ons was het bij beide met 8 weken helemaal over. Qua middeltjes ben ik het meest enthousiast over orthiflor start van Orthica, dit deed ik in een afgekolfde fles en het was zoveel beter daarmee!

Ach de vreselijke krampjes.. de piek was hier (sorry!) Met ongeveer 12 weken.. infacol, vsm, orthiflor deden niks. Sab simplex leek een beetje te helpen, maar eigenlijk deed niks echt wat. Ook osteopaat niet overigens.. dragen was overdag fijn (leek erg te helpen, minder huilen) maar ik weet de huilpiek na etenstijd nog wel pff. Uiteindelijk zal t echt beter worden, maar moet je er gewoon doorheen. Heel veel sterkte en hopelijk wordt t snel minder!

hier helpt infacol wel heel goed.. Duurt een paar dagen voor het goed werkt maar dan echt heel veel minder kramp!
Krampjes zijn hier idd vanaf 16:00u tot slapen.. Maar met infacol en bij mama liggen gaat het goed ?? (Nu 7wkn)

He
Onze dochter had ook erg last van krampjes. Ik heb toen bij de babymassage geleerd hoe je haar pijn kan verlichten door massage technieken en heb van weleda een olie speciaal voor baby krampjes gekocht om haar te masseren. Heeft echt geholpen. Ze ging meteen ontspannen en ik voelde me minder hulpeloos omdat ik iets kon doen. Dus misschien is dat ook iets voor jullie?
Iig veel sterkte en het gaat echt over
Groetjes

Dank voor jullie reacties! Poeh vandaag is een pittige dag, de hele dag door krampjes. Slapen gaat dan ook zo moeilijk, zo sneu. Ik lees van sommigen dat ze het vooral in de avond hadden, is dat voor iedereen zo? Bij ons dus verspreid over de hele dag...

infacol hebben we idd geprobeerd, maar hielp helaas niet. Babymassagecursus heb ik voor mijn eerste gedaan, dat probeer ik nu ook wel eens toe te passen. Osteopaat zijn we ook geweest. De hele truccendoos :) 

Terug
Bovenaan