Krampjes: hart onder de riem

Heel herkenbaar. Mijn oudste had het ook heel erg maar dat hield niet op, heeft maanden geduurt.
Met me baby heb ik het nu ook alleen is het zo aanzienlijk minder dat ik begin te denken dat me oudste toch misschien nog iets onder de leden had.
Ik houd maar vol dat we richting het einde van de piek gaan, hij is nu 5 weken maar 2 weken te vroeg geboren dus hij loopt achter op zichzelf dus mag 2 weken extra rekenen op de krampjes ? hij is gelukkig te troosten door hem bij me te houden en stiekem vind ik dat heerlijk maar ook vermoeiend omdat me peuter ook graag aandacht wilt en ik hem dat niet altijd kan geven.

Hou vol het wordt beter echt waar!

Hier heeft onze jongste ook een tijdlang krampjes gehad! Infacol werkte niet & ook de heomopatische druppels niet..
Hebben toen de essentiële oliën geprobeerd die wij al in huis gebruiken & dit werkte super! 
Wij lieten onze dochter aan het flesje ruiken & vaak hielp dat al. Bij hevige buikkrampen smeerde wij dit op haar buikje & ze was er zo van af. Tummygize van Young Living heet het.
Er zijn ook oliën die het doorslapen ondersteunen & bijvoorbeeld voor prikkelverwerking. Wij willen niet meer anders!! ?
Als iemand meer info wilt laat maar weten !

Ahh wat sneu! Maar heel herkenbaar hoor. 
Bij ons speelde er wel een KMA mee maar daar hadden we ook echt meer symptomen van, zoals fel rode eczeemvlekken in haar gezicht en heel gevoelig voor billenuitslag, diarree enzo. Als het alleen krampjes is, dan moet je er helaas doorheen. En zoveel mogelijk ondersteunen. Hier was het ergste na 12 weken over en werd ons meisje duidelijk vrolijker en rustiger. 
Hierboven staan al goede tips. Onder toezicht even op de buik slapen kan ook helpen. En je kan eens naar voeding kijken. Bij borstvoeding hoe jouw toeschietreflex is, of je erg veel melk hebt, hoe zijn aanhappen is, andere houding evt. En met flesvoeding of een kleinere speen, andere melk, boeren tussendoor, ander soort fles. Of dat nog verschil maakt. CB of een lactatiekundige kan meedenken. Maar op internet kun je ook heel veel info vinden. 
Hier hielp toen we eenmaal op fles overgingen (er speelde meer, was niet puur vanwege krampjes) een dr Brown fles met prematuurspeen. 30 a 40 min per voeding, maar minder kramp. En vanaf 3 maanden speen 1, 6 maanden speen 2 en 9 maanden speen 3 en daar houden we het bij. Dus die lange voedingen zijn niet voor eeuwig.

Bij ons hielp Sab simplex erg goed. Ik geloofde er niet zo in en dacht "kom we moeten er gewoon door heen." Maar op een gegeven moment trok ik het niet meer, ik vond het zo zielig voor onze zoon. Het was net of hij de hele tijd last had van krampjes met tijden dat het erger werd. Behalve 's nachts dan sliep hij gelukkig goed. We zijn een keer tussentijds gestopt met de druppels, dat was geen succes. Maar toen onze zoon 5/6 maand was, was het in over.

Hier nu een zoontje van 9 weken die verdeeld over de dag wel een uur of 4 huilde van de krampjes (en ook wat last had van obstipatie). We gebruiken nu omneo (sinds hij 5 weken is) en sab simplex (sinds een paar dagen), het lijkt eindelijk beter te gaan!

Hier werkt alleen de buikdrager (tula ftg).moeilijke fase vond ik het. ??? bij mn dochter duurde het zwat een jaar (allergien) bij mn zoon was het ong 16 wk. Hij werd wel echt meteen rustig van wandelen in de wagen en de buikdrager, succes ❤️

Terug
Bovenaan