Krampjes, help ?

Wat ellendig en zielig om te zien hè! Je kunt je dan zo machteloos voelen. Helaas horen krampjes er echt bij en kun je er niet veel aan doen. Rond 6 weken is meestal de piek, daarna wordt het vanzelf weer beter. Vaak zie je ook dat ze vooral 's avonds er last van hebben. 

Waarom geef je borstvoeding met de fles? Ging het drinken aan de borst niet goed? De oorzaak daarvan zou ook kunnen bijdragen aan krampjes.
Als je overweegt om infacol of sab simplex (zelfde werkzame stof) te geven is het slim om dit artikel te lezen: http://teddyroorda.nl/infacol/
Wel kan je andere dingen proberen: warmte, fietsen met de beentjes, huid-op-huid bij jou of je partner. 

Hou vol, het wordt echt beter!

Bedankt voor alle lieve woorden, kan inderdaad zelf wel huilen als ik ons kleintje zo zie en hoor ? 
Het liefst zou ik inderdaad de oorzaak aanpakken, DPL goede vraag van jou want hij hapt inderdaad niet goed aan aan de borst, wat hij met de fles ook lijkt te doen. En omdat hij soms na het drinken meteen de hik heeft leek me daar misschien een deel van de oorzaak te liggen. 
Gaan nu even over op een prematuurspeen zodat hij de speen verder in de mond kan, de melk minder snel in zijn mondje komt en de melk beter zonder lucht in de speen komt. En als niks helpt zal ik in overleg met de verloskundige eens kijken voor de druppels of probiotica (ook een goede, had ik zelf niet aan gedacht) die jullie noemen! 

Misschien een lactatiekundige dan nog inschakelen. Laat die dan ook vooral de mondanatomie (tongriem, lipband) controleren! Verloskundigen zijn hier helaas meestal niet ervaren genoeg voor. 

Terug
Bovenaan