Krampjes help!!

Als je zeker weet dat het niet aan de samenstelling water/voeding ligt of aan de voeding zelf (ik ben bv moeder, dus weet niks van flesvoeding) en het zijn echt darmkrampjes zoals bijna alle baby's die hebben, dan beveel ik ABC Dophilus aan.

Het is te koop bij Reformwinkels en bij sommige apotheken. Het zijn dezelfde 'goede bacterien' die ook in Yakult, Vivit, Actimel, enz. zitten. Mespuntje door je fles roeren is alles wat je er voor hoeft te doen.

Bij Lotte mengden we het met water en gaven het met een lepeltje. Ik heb het maar twee dagen hoeven te doen, daarna was het over.

Groetjes, Marisa

Hallo meiden,

bedankt voor jullie reakties!

ik geeft haar 210 + 7 schepjes omdat ik dacht dat ze te weinig kreeg. Ze huilde
steeds na de fles nl als ze hem leeg had (180 + 6 schepjes). Omdat ze de laatste fles voor de nacht nauwelijks drinkt dacht ik dat ze te weinig kreeg. Dat zou dan
4 x 200 (180 + 6   schepjes = 200 voeding) = 800 + savonds hooguit 100 = 900 op een dag.. zou dit wel voldoende zijn gezien haar leeftijd en gewicht enz?

liefs chantal

Maar kun je dan niet beter voeding voor hongerige babys gaan geven?? vraag anders aan het CB na wat je het beste kunt doen. want teveel geven lijkt me ook niet bevordelijk voor de krampjes??

En als het alleen krampjes zijn, ik gebruik cinababy en dat werkt bij Rik. Maar die ABC ..... die schijnt errrug goed te zijn.

Nou succes meid!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi hoi,

Lijkt er idd wel een beetje op dat ze teveel (in 1x) krijgt. Onze dochter had dat ook met BV, wij maar flesjes geven (ik kolfde nl.) totdat ze echt lag te huilen in bed en we de melk gewoon nog in haar mond en slokdarm hoorden klotsen, ze lag echt te klotsen in bed! Lijkt me misschien idd wel een goed idee om over te gaan op voeding voor hongerige baby's en als je bang bent dat ze te weinig krijgt, elke baby is anders de ene drinkt nu eenmaal meer als de ander (ook al zijn ze even zwaar etc.). Onze dochter zit met 12wkn ook al op 4 flesjes, ik maak ook 180cc+6schepjes, dus totaal 800cc per dag. Dit drinkt ze niet helemaal op, zo'n 750cc max. meestal. Dat zou genoeg zijn vlgs. de boekjes voor 5kg. lichaamsgewicht. Denk dat ze dat ook weegt, of iets meer. Ben niet bang dat ze te weinig krijgt, dat geeft ze echt wel aan hoor!

groetjes en succes,
xx Roos xx

Oja weet je wat ik ook weleens doe. RIk komt savonds weleens 1,5 uur te vroeg voor zijn fles en dan geef ik hem weleens een beetje venkethee, of gewoon afgekoeld gekookt water!! Dan heeft ie toch iets in zijn maag en je hoeft niet gelijk te voeden!! Water e.d. mag je altijd bijgeven hé!!

X Saskia
mv Rik 04/07/07

Terug
Bovenaan