Krampjes; hoe kom je er als ouder doorheen?

Krampjes, huilen, het hoort er bij. Toch heb ik er mentaal veel last van hem zo te zien lijden. We doen er al alles aan om de pijn bij hem te verlichten, hoe kan ik mezelf hier doorheen slepen? Wat helpt bij jullie, om te denken of om tegen jezelf te zeggen? Alle tips zijn welkom, ik weet niet hoe ik anders deze periode doorkom..
 
Ik lees even mee. Zo herkenbaar ? hoe oud is jullie kindje? Ons kindje is 8 weken dus zit echt in de piek. Ik ben erg gevoelig voor het gekrijs, dus ik ben heel gelukkig dat ik een man heb die veel in de avond op zich neemt als het gaat om troosten. Verder gebruik ik cinnababy (doet volgens mij vrij weinig, maar hij is dan iig even een paar minuutjes stil) en masseer ik zijn buikje en maak ik fietsbewegingen. In mijn ogen allemaal dingen die op dat moment vrij weinig zin hebben aangezien hij er niet rustiger van wordt, maar je wilt IETS doen
 
Voor degenen die borstvoeding geven heb ik de tip die bij mijn zoontje de krampjes heeft weggenomen :
Geen zuivel, geen toegevoegde suikers, geen appel, geen kiwi, geen banaan en geen aardbeien.
Dit alles heb ik weggelaten en de krampjes waren weg. Je kunt dan bij wijze van test weer eens aardbeien eten, dan weet je of je kindje daarop reageert. Bij mij zoon zijn de toegevoegde suikers en zuivel de grootste boosdoeners.
Ook kun je kijken of je kindje niet teveel prikkels te verwerken krijgt. Licht, geluid, etc. Succes! 
 
Onze baby is 4 weken. Dat alles doe ik idd ook, infacol voor de voeding maar weinig werkt echt.
Tegen het spugen mengen we nu flesvoeding met Johannes broodpitmeel. Maar sinds we dat doen lijken de krampjes ook erger.
Dat we de krampjes niet kunnen wegnemen is een feit. Alleen, hoe overleven wij dit???
 
Ik wilde eerst ook beginnen met johannesbroodpitmeel om het spugen wat tegen te gaan, maar heb dit niet gedaan omdat ik idd veel hoorde over een toename van krampjes. Infacol hebben wij ook gebruikt, maar deed niks dus ben ik ook mee gestopt. Het is gewoon echt heel erg pittig. Meer kan ik er niet van maken. Ik kijk de tijd wat dat betreft echt vooruit. Ik moet zeggen dat ik sinds een paar dagen een baby heb die wel wat vaker tevreden is, dus er zit wel verbetering in, maar vanavond was het weer 1 lang drama. Kind heeft gehuild van 5 tot 10 en slaapt nu eindelijk gelukkig. Als je borstvoeding geeft: leg je kindje gewoon lekker een paar keer in de avond aan. Hier worden ze rustig van en het is goed voor de ontwikkeling van het spijsverteringsstelsel
 
O ik heb een paar weken geleden ook een topic gestart over krampjes, titel: ernstige krampjes. Zijn ook een aantal reacties op gekomen, wellicht heb je hier wat aan. De herkenning en steun deed voor mij al veel
 
Bij ons hielp de omneo voeding met sab simplex. Ook merk ik dat als onze kleine krampjes heeft en ik haar ik in mijn bed onder het dekbed op mijn borst en buik leg wordt ze zo rustig dat ze lekker slaapt en geen last van de krampjes heeft. Zodra ze dan ‘s nachts helemaal nokkie is leg ik haar weg. Dat werkt helaas niet altijd.
 
Terug
Bovenaan