Krampjes; hoe kom je er als ouder doorheen?

Wij hadden ook hevig last van krampjes, wat hier hielp is echt wachten tot ze boerde, baby buik massage & fietsen (voooor baby overstuur is!) en wiegen wiegen wiegen.
Uiteindelijk kom je er wel doorheen, ik heb ook veel momenten met de handen in het haar gezeten maar ze id nu 6 mnd en de krampjes zijn voor een groot deel weg.
 
Heftige tijd hè? Het komt goed mama! Hier een kindje dat 9 uur per dag krijste, 4 maanden lang. Geen idee meer hoe ik dat heb gedaan. Ja, wiegen, sussen, meehuilen... wel echt een aanslag geweest want ik schoot heel lang in de stress van gehuil. Maar je kan het aan want je doet het gewoon. 
Over de krampjes, hier ging ze spugen van de infacol en van jbpm kunnen de krampen inderdaad ook erger worden. 
Verder hielp het me om te denken dat ze het niet doen om te pesten, dat huilen hun enige uitlaatklep is en dat ze er echt al mee geholpen zijn met een mama (en papa) die er voor ze is en ze troost. Je kan de krampjes niet wegnemen maar je helpt je kindje door er voor hem te zijn. ❤
 
Voor de baby’tjes die krampjes kregen van johannesbroodpitmeel, bij ons hielp het om dit rustig op te bouwen!
En ik heb sowieso nooit de hoeveelheid gebruikt die op de verpakking stond, altijd wat minder.
Ben begonnen met een snufje en dan elke dag een heel klein beetje meer.
 
Het kan ook nog helpen om ipv nutriton oid pure jbpm van bijvoorbeeld holland en barret te gebruiken. Of andersom. In die pakken bij de babyvoeding zitten ook andere toevoegingen. Soms loont het om de pure te geven. Of juist niet die. 
Maar verder. Mijn oudste was een huilbaby en ik heb heel veel meegehuild. Veel afwisselen met partner. We hebben beiden wel avonden met krijsende baby buiten gelopen. Want dan heeft de ander rust in huis en buiten klinkt het minder hard. Ook had ik oordopjes zodat het minder hard klonk. Veel ijsberen voor de tv, natuurdocus waren goede afleiding. Want ja toen hadden we ook alles geprobeerd, mbt voeding, slaap, ritme etc. en niks werkte. Bleek uiteindelijk koemelkallergie te zijn, wat ik zelf heb moeten uitvogelen voor het serieus door een kinderarts onderzocht werd. Tot die tijd "was het allemaal normaal". Nog steeds boos over.
Mijn jongste is nu 4 weken en we zitten weer vollop in de krampjes en nu verstopping. Ik ben nog zoekende en de huilmomentjes zijn nu veel beter te doen. Maar ik schiet enorm in de stress van huilen door de vorige ervaring. Maar hee... Je kan niet anders. Dus hup ijsberen en billetjes kloppen en wat vaker een klein flesje. En afwisselen maar weer. Ik weet deze keer ook dat het na die eerste drie maanden erg opknapt (als er geen allergie meespeelt). Dus ik denk dan maar, een derde achter de rug, nog 2 keer dit en dan is het alweer beter. En ondertussen probeer ik de darmpjes zo min mogelijk te belasten en haar te ondersteunen in het verwerken van de krampen. Beetje bijslapen overdag als man het overnesmt. 
 
Probiotica! 
Ik gebruikte bij ons eerste kindje op aanraden van de osteopaat na 5 weken Artiflor Start en zijn krampen namen direct onwijs af. 
Bij ons 2de kindje ben ik tijdens mijn zwangerschap (34 weken) al gestart met het innemen van Artiflor start en ik heb bij haar (nu 15 weken) nog geen enkel krampje kunnen ontdekken. 
Bij ons werkt dit dus echt perfect. 
 
Sab simplex was bij beide zonen echt een verlichter. T gaat er niet mee weg, maar t was wel minder. Rustig roeren in de fles met een vork. 20 min rechtop na de fles. 
Hoe je er mentaal doorheen komt? Uhm... t is een fase...t is een fase....t is een fase... haha
Blijf relaxed, en ja je kan niet veel, ze moeten er doorheen helaas. Maar t wordt beter!!
 
ik gaf borstvoeding en het hielp enorm als ik goed oplet op wat ik at, ik zag deze tip hierboven ook al voorbij komen. Daardoor een tijdje geen of weinig koolsoorten gegeten (vooral spruitjes!) en ook geen pepers meer, dus pittig eten ook laten staan. Dat hielp hier enorm! Waar onze dochter ook rustig van werd was een lekker warm badje en zachtjes over haar buikje wrijven.
En verder voor jezelf, ga omstebeurt even de deur uit. Ik ging dan 's avonds na het eten lekker een uurtje wandelen terwijl ik een podcast luisterde of even bijkletsen aan de telefoon met een vriendin. 
Succes en sterkte! het wordt echt beter!
 
Terug
Bovenaan