krampjes, ontlasting etc..

Onze dochter van 3 weken heeft ontzettend veel last van krampjes. Wat is hier voor de beste middel om te gebruiken. Ze krijgt al een siroop voor opkomende melk, maar dit lijkt nu beter te gaan. Alleen die krampjes nu en dat hulen om radeloos van te worden. Ook merk ik dat als ze ontlasting heeft dat ze echt zit te drukken met gekreun, maar haar ontlasting is normaal zacht, wat zou dit kunnen zijn? Ik geef haar bv en ook af en toe de fles heeft het hier misschien mee te maken?

Yamila
 
Ikzelf gebruik Cinababy (van VSM) en dat lijkt wel goed te helpen. Krijgt je dochter na elke voeding krampjes of alleen na de fles? Als het alleen na de fles is zou het ook de voeding kunnen zijn? Mijn zoontje heeft er last van als hij ontlasting moet krijgen. De ontlasting zelf is dun maar voordat het er uit is duurt het even. Met cinababy duurt het nog wel even maar meer zonder pijn heb ik het idee. Succes!
 
Ik geef mijn zoontje venkel druppels van Daro, bij de etos. Ik geef hem dit 3 keer op een dag 6 druppels op een thee lepel, na het verschonen van de luier (heb je een vast ritme).
Ik geef mijn zoontje ook bv en flesvoeding en deze druppels werken wel, ook heb ik het idee dat hij hier door makelijker ontlasting heeft.
Succes
 
Hoi Yamila,

Erg he, als ze zoveel krampjes hebben. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd. Borst of fles maakt niet heel veel verschil hoor. Mijn zoon had het bij beide.
Bovenstaande dingen kunnen ook helpen hoor, maar bij ons hielp het niks. Mijn zoon is inmiddels ruim 7,5 maand en heeft het al een tijd niet meer. De volgende dingen helpen:
- ABC dophilus poeder. Kun je bij de homeopatische drogist of natuurwinkel kopen, maar dat moet door de voeding gemengd worden en dat gaat moeilijk bij borstvoeding. Dan zou je moeten kolven. Bij ons hielp het wel goed. Je moet het wel twee weken geven om te gaan werken.
- Nutrilon Omneo is ook tegen krampjes (maar ja, als je borstvoeding geeft, zou ik dat toch blijven doen). Bij ons hielp Omneo wel.
- goed laten boeren en rustig laten drinken
- fietsbewegingen met de beentjes maken, of twee beentjes tegelijk een beetje krom en dan van links naar rechts.
- op je onderarm dragen met haar buikje naar beneden (dat hebben wij wat kilometers gedaan! Ook om gek van te worden)
- zelf eens af en toe eruit gaan en je kindje aan een ander overlaten. Dat helpt natuurlijk niet tegen krampjes, maar wel voor jezelf om het vol te houden! Dus lekker uit eten met of bij vriendinnen, als je daar de mogelijkheid toe hebt.

Zo zijn er nog wel wat dingen. Ik had zelf ook veel aan de steun en tips van het forum.
Heel veel sterkte!
Machteld
 
ha
llo yamila


mijn zoon is nu 5 maanden maar toen die ook 2 weken oud was enorm last van krampjes en je hoorde dat die er echt werk voor moest doen mijn oplossing hier voor was over stappen naar andere voeding wij gebruiken nu nutrilon omeo idiaal helemaal niet of haast niet geen krampen dus misschien werkt dat voor jullie ook bij ons in iedergeval sterkte karin
 
Terug
Bovenaan