Hoi Yamila,
Erg he, als ze zoveel krampjes hebben. Ik denk nog wel eens terug aan die tijd. Borst of fles maakt niet heel veel verschil hoor. Mijn zoon had het bij beide.
Bovenstaande dingen kunnen ook helpen hoor, maar bij ons hielp het niks. Mijn zoon is inmiddels ruim 7,5 maand en heeft het al een tijd niet meer. De volgende dingen helpen:
- ABC dophilus poeder. Kun je bij de homeopatische drogist of natuurwinkel kopen, maar dat moet door de voeding gemengd worden en dat gaat moeilijk bij borstvoeding. Dan zou je moeten kolven. Bij ons hielp het wel goed. Je moet het wel twee weken geven om te gaan werken.
- Nutrilon Omneo is ook tegen krampjes (maar ja, als je borstvoeding geeft, zou ik dat toch blijven doen). Bij ons hielp Omneo wel.
- goed laten boeren en rustig laten drinken
- fietsbewegingen met de beentjes maken, of twee beentjes tegelijk een beetje krom en dan van links naar rechts.
- op je onderarm dragen met haar buikje naar beneden (dat hebben wij wat kilometers gedaan! Ook om gek van te worden)
- zelf eens af en toe eruit gaan en je kindje aan een ander overlaten. Dat helpt natuurlijk niet tegen krampjes, maar wel voor jezelf om het vol te houden! Dus lekker uit eten met of bij vriendinnen, als je daar de mogelijkheid toe hebt.
Zo zijn er nog wel wat dingen. Ik had zelf ook veel aan de steun en tips van het forum.
Heel veel sterkte!
Machteld