Krampjes

<p>Hi dames,</p><p>Onze kleine meid van 3 weken heeft ontzettend veel last van krampjes. De hele dag bouwen de klachten zich op tot ze ‘s avonds laat enorm veel poept en dan slaapt ze godzijdank ‘s nachts goed en komt ze voor één voeding. We zijn 2 dagen geleden overgestapt op Nutrilon Omneo, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. De klachten bestaan uit huilen, hard buikje en heeeel veel scheten laten.</p><p>Ik merk vooral dat ik haar pijn wil verlichten, maar ik kan ook niet de godganse dag met haar bijna dubbelgevouwen in mij armen rondlopen (het enige wat nu een beetje helpt). Ik moet af en toe ook even rusten... Daarnaast kan het niet goed voor haar ruggetje zijn als ik haar de hele dag zo vast zou houden. Mijn man werkt weer sinds deze week, dus hij kan me ‘s avonds wel helpen, maar overdag sta ik er alleen voor.</p><p>Heeft er iemand tips die de pijn kunnen verlichten? Alvast bedankt!!</p>

Hallo,
De overstap van borstvoeding naar kunstvoeding zorgt voor erge buikkrampjes. 
Wat ik doe tegen de buikkrampjes is dat ik haar op me knie zet. Dus dan met haar buik op me knie en dan hobbel ik met me been. Ik hou haar hoofdje vast met de tegenovergestelde hand dus als ik haar op me rechter knie zet, hou ik haar hoofd vast met me linkerhand. Heb haar heel vaak zo in slaap gehobbeld. Wandelen helpt ook wel es, het gehobbel van de kinderwagen werkt ook.
Me partner zet haar op zijn onderarm. Dus met de buik op zijn onderarm en met zijn hand houdt hij haar hoofdje vast. Misschien dat dit helpt.
Hoop dat deze tips ook werkt voor jouw kleintje. Buikkrampjes zijn onvermijdelijk en gaan wel over.
Succes 

Vervelend he, die buikkrampjes! Mijn zoon heeft er ook last van. Ik gebruik infacol, is verkrijgbaar bij de drogist. Voor elke voeding geven. Let wel, je moet het even de tijd gunnen. Dit werkt niet in 1 dag. Zeker een weekje de tijd gunnen. En, het is geen wondermiddel. Het gaat er niet helemaal mee weg, maar ik heb het idee dat het er wel minder van wordt.
Een echte aanrader is kipkep. Een soort pittenzakje wat je verwarmt en op zijn buikje legt. Dit verzacht ook de krampjes.   Echt ideaal!!https://kipkep.com/

Ons zoontje heeft hier ook behoorlijk veel last van gehad. Infacol werkte bij ons goed (heeft inderdaaf wel een paar dagen de tijd nodig). Daarnaast werkte het bij hem goed om hem liggend in je armen te leggen en rondjes te lopen, fietsbewegingen maken met de beentje zodat de lucht kan ontsnappen of op de buik met de klok mee met je hand wrijven. Wat voor de 1 werkt, werkt bij de ander helaas niet. Maar ik weet hoe pittig het kan zijn (hebben een aantal nachten uren met een huilende baby opgezeten omdat de krampen maar niet weggingen). Owja en een warm badje werkte toch ook wel! Succes ermee. Bij ons is het nu na 11 weken helemaal over. 

Bij ons kleintje werkt infacol inderdaad ook goed.
En ik weet niet welke fles je gebruikt maar de flessen van Dr. Browns zijn echt aan te raden. Deze voorkomen echt krampjes enz door het speciale luchtsysteem, werd ook aangeraden door onze kraamverzorgende...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sterkte en vergeet niet te genieten van je kleine meid!

Bij ons kleintje werkt infacol inderdaad ook goed.
En ik weet niet welke fles je gebruikt maar de flessen van Dr. Browns zijn echt aan te raden. Deze voorkomen echt krampjes enz door het speciale luchtsysteem, werd ook aangeraden door onze kraamverzorgende...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sterkte en vergeet niet te genieten van je kleine meid!

Naast infacol gaf ik mijn dochtertje probiotica deze is er speciaal voor baby’s 
hier werkte dat goed maar dat is ook per baby verschillend 

Cinnababy werkt bij ons meisje super in samenwerking met de difrax fles!
Maar voor elk kindje is het ook weer anders bij ons ging het na 7 weken afnemen dus het zal ook echt even doorzetten zijn hoe zwaar het ook kan zijn helaas.

Terug
Bovenaan