krampjes

Wat vervelend voor jullie! Bij ons hielp het om mijn dochter op mijn pink te laten zuigen en een lichte druk op haar buikje te geven. Ik legde haar dan met haar buikje op mijn onderarm. Ook gaf ik haar wel eens een lepeltje venkelthee.Uiteindelijk groeit ze er overheen hoor! Cinababy hielp bij mijn dochter niet, maar je kunt het wel proberen. Succes ermee
 
Hallo
Bij mijn dochtertje hielp cinababy wel erg goed, het is absoluut niet schadelijk dus uit proberen kun je het altijd. Ik weet niet of je fles of borstvoeding geeft en welke voeding je geeft maar wij zijn van friso normaal naar de friso comfort overgestapt, dit ook i.v.m moeilijke/harde ontlasting. Buikje masseren (met de klok meedraaieen)kan ook verlichting geven. De krampjes zijn heel vervelend maar volgens mij heeft bijna iedere baby er wel last en ze moeten er even doorheen.
succes.

P.S cinababy kun je gewoon bij de drogist kopen.

Gr. Corina
 
Probeer eens druppels van vsm, ze heten cinababy. Het is homeopatisch en sommige baby's hebben er echt veel baat bij. Ik weet niet of zo'n jonge baby het al mag hebben maar dat kun je navragen bij de apotheek, daar weten ze dat vaak wel. Daar zijn ze overigens ook te koop, maar ook bij de drogisterij en zelfs bij de albert hein. Daarnaast kun je als je flesvoeding geeft overwegen om op een andere, speciale soort over te gaan.
 
Hoi Sylvie,

Vervelend hoor, krampjes. Vooral voor je kindje, maar ook slopend voor jezelf. Erg herkenbaar. Onze Niels is nu 3 maanden en heeft er gelukkig geen last meer van. Dat het met 3 maanden meestal over is lijkt voor jou nu nog veel te ver weg. Dat kan ik me nog heel goed herinneren.

Wat bij ons hielp was overgaan op Omneo voeding van Nutrilon. Ik gaf ook ABC Dophilus. Nog steeds trouwens. Het is een poeder dat je bij de natuurwinkel of homeopatische drogist kunt kopen. Daardoor was het met 2 maanden al over. We hebben uren met hem rondgelopen met z'n buik op onze arm. Dat was de enige houding waarop het voor hem was uit te houden. Sab Simplex schijnt nog beter te helpen, maar dat is alleen in de Duitse grensstreek verkrijgbaar.

Rondjes masseren (met de klok mee) op z'n buikje mocht in het begin niet, maar hielp later wel.

Veel succes! En neem ook wat tijd voor jezelf. Eén avond per week uitgaan (bij vriendinnen eten of uit eten) werkte bij mij ook goed. Kun je er weer een beetje tegen.

Groetjes,
Machteld
 
Hai Sylvie,

spannend he, die eerste dagen. Alles nieuw en best een beetje eng. Niet vergeten te genieten, hoor... het gaat zo ontzettend hard.
Nova heeft ook een tijd last gehad van krampjes. Zowiezo zijn wij snel overgeschakeld naar Omneo. Dat hielp na een dag of drie al.
Tot die tijd en als ze af en toe nog eens last had hielp het erg goed om een hydrofielluier in de magnetron lekker warm te maken. Ik legde deze dan op haar buikje (over de kleertjes, niet rechtstreeks op het lijfje) en legde haar dan buik-tegen-borst met mezelf. Speentje of pinkie erbij. Dat deedt vaak wonderen.
Als het echt een klein drama dreigt te worden is het voor beiden ook heerlijk ontspannend om lekker samen onder de douche te gaan. Ik heb daar vaak genoeg zelfs 's nachts onder gestaan. Voor in bad kun je eventueel een soort drijfkussen kopen (bij Prenatal) en haar daar lekker op leggen. Ik goot dan met een bekertje lekker warm water over haar buikje. Warmte en water doen dus eigenlijk vaak wonderen. Ik heb nooit iets van medicijnen gebruikt, dus daar kan ik niet over oordelen.

Succes, Iris
 
Terug
Bovenaan