krampjes

mijn dochtertje van 6 weken heeft behoorlijk last van krampjes mn rond 7 uur 's avonds. In het begin heeft zij borstvoeding gehad daarna borstvoedingen en flesvoedingen van Nutrilon 1 die inmiddels zijn vervangen door Nutrilon Omnio. De krampjes duren wel 1/2 uur tot 3 kwartier en zijn zo verschrikkelijk heftig dat zij zo vreselijk krijst. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Beste Ellen,
Vervelend dat je dochtertje zo'n last heeft van krampen, maar de tijd die je noemt zou ook kunnen duiden op een 'huiluurtje'. Veel kinderen hebben daar met name aan het eind van de middag/begin van de avond last van...

De vliegtuig-stand ken je vast al (op buikje liggend op je arm). Dat vinden baby's een prettige houding als ze kramp hebben.

En hoe lang geef je de omneo nu? Want als dat nog maar sinds een paar dagen is, zou ook kunnen zijn dat ze nog moet wennen aan de nieuwe voeding en dat die nog niet is aangeslagen.

I.i.g. heel veel sterkte.
 
okay bedankt, ik geef het nu 1 week, de eerste dagen gingen goed. aan het huiluurtje heb ik ook gedacht maar daarvoor huilt ze te heftig, je ziet duidelijk wanneer ze de krampjes krijgt. bedankt voor je reactie

groetjes,
ellen
 
Hallo Ellen
Inderdaad hebben wij ook goede ervaringen met cinababy. Onze dochter heeft ook hele erge krampjes gehad in die periode (ze is nu 6 maand). 1 troost: het gaat echt over, bij ons met een week of 11/12. Heeft je dochter een speen? Benthe had veel troost bij een speen met wat druppels cinababy er dan op. Kennelijk wordt tijdens krampen hun zuigbehoefte ook groter...Wat bij haar ook hielp was in de buikdrager, maar vervelend genoeg is het bij elk kind anders...Wij hadden ook omneo 1 (nu omneo 2) en dat is ons goed bevallen, alleen nutriton (wat er later doorheen moest van het cb ivm krampen) niet! Dus kijk daar een beetje mee uit als ze je dat aanraden...
Ben benieuwd hoe het deze dagen verder gaat...groetjes
 
Beste Ellen
Ik heb een zoon van 4 maanden hij had ook veel last van krampjesik had ook van alles en nog wat geprobeerd.Wat bij hem hielp was sinababy,buikje masseren met babyolie en warm houden en nog een woder middel DARO VENKEL DRUPPELS.Het gaat echt over hoor ,bij hem is het helemaal over gegaan met 2 maanden.
Groetjes Sus
 
Terug
Bovenaan