krampjes

Hoi mede-mama's,

Wie heeft er (helaas) ervaring met krampjes bij baby's. Mijn dochtertje Anniek (6 weken oud) heeft er erg veel last van en nu hoor je overal dat dit tot 3 maanden kan gebeuren omdat de darmpjes nog niet rijp zijn. Maar wordt het wel steeds beter naarmate je richting die 3 maanden gaat of blijft het zo heftig als nu. Ze heeft nu bijna na iedere voeding erge huilbuien van de krampjes. Ik hoop dat het wel steeds beter zal gaan maar ben benieuwd of dat echt zo is.

Groetjes,
Gera
 
bij onze zoon heeft het ook ongeveer 3 maanden geduurd, het was niet van de een op de andere dag na 3 maanden over maar werd steeds minder, een beetje venkelthee door zijn eten(10cc water vervangen door venkelthee) hielp wel heel goed.
sterkte brenda
 
Wat je kan proberen is inderdaad venkelthee of cinababy. Bij mijn dochter hielp dit helemaal niet. Mijn huisarts (is ook homeopaat) heeft uiteindelijk korreltjes voorgeschreven en dit hielp heel goed. Ook schijnt het dat er in reformwinkels iets te koop is tegen krampjes, het heet ABC dophilus. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes en veel geluk met Anniek
 
Wat vervelend he als ze zo'n last kunnen hebben van krampen!?
Onze dochter had het ook, ze is nu ruim 3 maanden. Bij haar is het een periode erg geweest, daarna stukken minder, had ze eigenlijk heel af en toe last en nu is het zo goed als weg.

Weet niet of je borstvoeding geeft of flesvoeding, maar bij flesvoeding zou je het gewone kraanwater kunnen vervangen voor bronwater (bar le duc/spa blauw o.i.d.).
Heeft bij onze dochter geholpen!
Ook gaven we haar af en toe een theelepel roosvicee laxo (half roosvicee/half water). Waren ze op het bureautje niet echt blij mee, maar onze dochter wel!

Succes!
 
Bij ons ging het na een week of 6 a 8 over. Wat hielp was hem op zijn buik op je onderarm dragen (hoofdje bij je elleboog en beentjes laten bungelen zeg maar)Het is wel heel vermoeiend als je kindje er last van heeft. Hopelijk gaat het snel voorbij.

Groetjes
 
Inderdaad, Cinababy helpt ons zoontje (4 weken) ook heel erg goed. Hij is nu zo goed als krampvrij. Daarnaast doe ik bij iedere voeding 10cc extra water, dan kan hij zijn ontlasting beter kwijt en heeft hij dus ook minder kramp. Als deze druppels trouwens niet helpen, kun je ook Dophulus van ABC proberen. Die schijnen volgens een vriendin van me ook super te werken. Succes ermee ! Groetjes Cato
 
Onze dochter heeft er ook drie maanden last van gehad, maar is er nu helemaal van af. Tips:
- cinababy
- mineraalwater in plaats van leidingwater gebruiken
- venkelthee
- fles niet schudden maar voeding mengen door te roeren met vork, zodat er geen luchtbelletjes meer in de fles zitten!!!!!!!!!!!!!!!!
Veel succes ermee.
 
Terug
Bovenaan