Krampjes

A

Anoniem

Guest
Thijmen is morgen 4 weken en sinds deze week heeft hij echt heel veel krampjes.....
Soms is hij ontroostbaar en dan voel je je zo machteloos.
Venkeldruppels helpen niet echt en vandaag gaan we sinababy proberen (homeopatisch)...
Van de week was het zo erg dat we wijkverpleging die je 24 uur per dag kan bellen om 22.30u gebeld hebben zo was hij aan het huilen (al een paar uur)
Je voelt je dan echt zo van ik ben een slechte moeder.....
De wijk adviseerde om te kalmeren in badje te doen en inderdaad dat hielp gelukkig.
Wat doen jullie tegen krampjes?
En wat doen jullie tegen huilbuien van de kleine? Of is dat een rare vraag....
De een zegt een baby kan je niet verwennen en een ander wel. Sommige zeggen volg je gevoel......maar dat laat me soms in de steek omdat je het te goed wil doen....

Groetjes Daisy en Thijmen

Hoi!!!

Ohhhh wat vervelend zeg! Ik weet hoe je je voelt. Mijn zoontje Sem is nu 2,5 week oud, maar heeft ook wel last van krampjes. Wat misschien ook wel helpt is de kleine Thijmen op zijn buikje op je onderarm leggen, met het hoofdje naar buiten gericht... het is een beetje een vreemde houding, maar sommige baby's vinden dat heel verlichtend bij krampjes. Je kunt het altijd proberen natuurlijk. En verder zou ik het zo niet weten, heb je al naar je eigen eetpatroon gekeken? Misschien dat Thijmen wel krampjes krijgt van bepaalde eetgewoontes. Het kan... ik wens je veel sterkte, want als één ding akelig is om te zien, is een baby die ontroostbaar is!

Liefs José

Hey Hallo!

Hier nog een met een bijna 4 weken oud meisje die last heeft van krampjes...
Wij gaan nu de flesvoeding veranderen speciaal voor krampjes..

Ze huilt idd nu ook heel erg veel!! Je voelt je een slechte mama echt... zucht!

Bij Shenaya hielp het schommelen op de onderarm ook best wel even een tijdje.. Gekke houding maar het hielp!

x Lies

Hallo,

Ik ben een december2006 moeder. Mijn zoon was gister jarig.

Ook hij had vreselijke krampjes. Ik heb toen van iemand een kersenpittenzak gekregen speciaal voor baby's. Dat hielp gelijk, dus een aanrader want niets is erger dan je kleintje zo te zien huilen.
Ik heb ook nog een tijdje zijn water waar ik een flesje van maakte, na het koken laten trekken met 5 venkelzaadjes. Werkt ook heel goed.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. En geniet lekker van jullie kleintjes want voor dat je het weet zijn ze  1 jaar.

Groetjes Diana Roos

Bij huilbuien troost ik me kindje   altijd. Ze is nog zo klein en zal het niet met opzet doen. Ik probeer haar zo veel mogelijk liefde te geven. Meer als je best kun je niet doen en die kleine zal dat je vast niet kwalijk nemen...

hee lieverd,

Wat vervelend he, die krampjes en zooo zielig!! Bij ons hielp cinnababy erg goed, dus hopelijk bij jullie ook, en idd een kersepit op zijn buikje leggen verzacht oo. verder ben je echt geen slechte moeder meis, weet zeker dat je een top mama bent.:) ik ben van mening dat je een jonge baby niet moet laten huilen, een ababy kan alleen maar huilen om te laten zien dat er iets niet helemaal lekker is toch? zeker in het begin van zijn leventje gebeurt er zo ontzettend veel...net uit de buik, allemaal nieuwe geluiden en smaken, drukte enz...ik hield justin lekker bij me wanneer hij huilde. nu pas laat ik hem wat vaker huilen minuutje of 10, want nu begint hij het echt door te krijgen dat hij zijn zin krijgt hahaha, maar ik hoor echt het verschil in huilen hoor!! dus luister naar je gevoel en troost hem gewoon lekker! je leert echt het verschil in huilen let maar op en dan voel je je veel zekerder!!

succes lieverd met je menneke en een heel fijn uiteinde!!! wij gaan voor nummer 2 klussen hihihi ronde 1 nu!!

liefs sweety

Hoi Daisy,

Persoonlijk ben ik van mening dat je  je baby  NIET kan verwennen met liefde. Hou hem zoveel mogelijk tegen je aan, wanneer hij huilt. Onze  Mathias komt dan helemaal tot rust.  

Probeer toch zoveel mogelijk je gevoel te  vertrouwen en te volgen.

Liefs Annette

Hoi dames,

ons meisje (morgen 2 weken) heeft ook wel eens last van krampjes.
Ook bij haar helpt het wanneer ik haar in die 'gekke' houding op mijn arm leg.
Wat ik ook wel eens doe en dit helpt duidelijk ook: op haar buikje leggen en haar beentjes een beetje in kikkerhouding zeg maar. Haar knietjes onder haar buikje en zachtjes duwen... Of één beentje onder haar buikje en ander beentje strekken.
Haar poepje zo fel mogelijk naar boven gericht.
Als ik zelf krampjes heb, dan merk ik ook dat het helpt wanneer ik mijn knieën onder mijn buik leg en mijn poep fel omhoog. Klinkt mss gek, maar wat helpt, helpt!

Veel succes ermee meid!
En moest ze er nog veel last van blijven hebben in de toekomst, zou ik eens langsgaan bij een osteopaat, kan wonderen doen!!

TOY TOY !!

Liefs,
van ons...

Terug
Bovenaan