kredietverstrekkers

sorry, foutje...

hallo,

overal om je heen zie je reclames van kredietverstrekkers met lagere rente dan de bank. Okee, maar is dit betrouwbaar? Ik heb al eens gegoogled maar ik kan geen echte site vinden die hier duidelijkheid in verschaft. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze instanties? Je gaat nooit een mega-geldbedrag lenen, maar wat moet je vooral nog meer niet doen? Mega is subjectief, maar laten we zeggen dat je niet je maximale limiet gaat opnemen, je hebt immers een gezin dat je nog moet onderhouden.

Op zich is er niets mis met lenen, maar je moet wel goed bekijken of je de maandelijkse aflossing kan blijven doen. Daar zit 'm vaak de kneep. De rente die getoont wordt is de rente van dat moment. Die wordt elk jaar bijgesteld en kan dus (flink) stijgen. Vaak  moeten er ook allerlei verplichte verzekeringen (vooral bij hypotheken) afgesloten worden. Daar geef je dan als consument (te veel) geld aan uit. Goed kijken en vergelijken dus en nuchter blijven nadenken.

Ik heb net mijn opleiding consumentenkrediet succesvol afgerond .
Hou er rekening mee welke soort lening je aangaat. Aflossingvrije of annuitaire etc.
Bij de aflossingsvrije betaal je alleen rente en moet je bv na de afgesproken termijn in 1x de aflossing betalen. Bij een annuiteiten betaal je in 1e instantie veel rente en weinig aflossing. Na verloop van tijd betaal je weinig rente en veel aflossing.

Mijn advies, ga naar een onafhankelijk financieel adviseur en laat je goed inlichten over de diverse leningen.

Okee, bedankt voor de reacties. Da's wel zo handig om te weten allemaal. Al vraag ik me af  waar mensen het soms van doen. Ik ga maar eens uitkijken naar een krantenwijkje of zo

Als ik jou was zou ik niet lenen maar eerst sparen en dan kopen. Dan hoef je geen rente te betalen, je krijgt rente en dat is altijd voordeliger!

groetjes Ida

Soms is het wel voordelig hoor. Denk aan box 3, de rente kan worden afgetrokken. Je moet dan wel rekening houden met de doelmatigheidsdrempel e.d.
Als je een lening aangaat tbv woningverbetering mag je aftrekken in box 1 en dat natuurlijk helemaal voordelig.

Hoi,
een lening....tja wat moet je ermee. Het kost je enorm veel geld en vaak kom je er niet meer vanaf. Ik heb het  nu niet over een hypotheek maar over een consumptief krediet. En deze is echt niet voordelig, in welke box je ook zit!
Iemand schreef het al eerder, sparen en dan kopen. Dan ben je altijd het voordeligste uit en wie weet houdt je er nog wat aan over.
Succes en laat je niet gek maken in deze consumptiemaatschappij.

Hoi Dutchboys,

Ik heb ongeveer een jaar of 4 a 5 geleden van allerlei soorten kredieten gebruikt gemaakt..p.l..creditcard..nu kopen volgend jaar betalen....ik kan je vertellen dat ik BLIJ ben dat ik er nu vanaf ben.
Ik werd gek van de maandelijks rentes want ik dacht ooo 50 p.m lukt me best om af te betalen maar als je dan zag aan het einde van het jaar zag  wat je daadwerkelijk had af betaalt was dat echt schrikbarend!!!! Kortom je zit b.v een creditcard van 2500 euro zomaar 7 a 8  jaar vast mist je in die tussentijd niet opneemt wat je hebt afbetaald.

En in 7 jaar kan er heel veel gebeuren qua je finaciele leven..Ook daar kan ik over mee praten..Verlies van   een deel  inkomen..verlies inkomen en zoals nu een grote finaciele meevaller..daardoor kon ik alles terug betalen in 1x..joeppie..

Volgende stap is nu een hypotheek...en daar lopen we dus tegen een bkr-regestratie aan..Want ja ik kon niet altijd op tijd betalen...Dus dat word nog eenhele klus voor onze hypotheker...Zo'n bkr-regestratie blijft 5 JAAR staan..

Wat ik geleerd heb het gras is altijd groener bij de buren...maar niemand kan ECHT binnen kijken..
Wees blij met wat je hebt en staar je vooralniet blind op het pracht en praal van een ander!!!!!

Ik hoop dat je wat aan mij verhaal hebt..
Groetjes van Meta

Terug
Bovenaan